نروژ دفاتر نمایندگی دیپلماتیک خود در رام الله را تعطیل می‌کند

پیشتر «اسپن بارت ایده» وزیر خارجه نروژ تاکید کرده بود تصمیم رژیم صهیونیستی برای تعطیلی دفتر نمایندگی نروژ در رام الله به این معناست که اسرائیل از راهکار تشکیل ۲ دولت حمایت نمی‌کند و بنابراین جهان باید تاکید کند که جایگزینی برای این راهکار وجود ندارد.

نروژ پس از تصمیم نخست وزیر رژیم صهیونیستی مبنی بر عدم تسهیل نمایندگی اسلو در فلسطین اشغالی، تصمیم به بستن دفاتر نمایندگی دیپلماتیک خود در رام‌الله گرفت.
 
به گزارش ایسنا، سایت اسکای نیوز امروز (یکشنبه) گزارش کرد، پس از اینکه «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی تصمیم بر عدم تسهیل نمایندگی اسلو در رام‌الله گرفت، نروژ اعلام کرد دفاتر نمایندگی دیپلماتیک خود در رام‌الله را تعطیل می‌کند.
 
پیشتر «اسپن بارت ایده» وزیر خارجه نروژ تاکید کرده بود تصمیم رژیم صهیونیستی برای تعطیلی دفتر نمایندگی نروژ در رام‌الله به این معناست که رژیم غاصب از راهکار تشکیل 2 دولت حمایت نمی‌کند و بنابراین جهان باید تاکید کند که جایگزینی برای این راهکار وجود ندارد.
 
وی به خبرگزاری الجزیره گفته بود: مجبور شدیم دفتر نمایندگی خود را به طور موقت ببندیم و بعید است که در رام‌الله کار کنیم.
 
اوایل ماه اوت، وزارت خارجه رژیم صهیونیستی اعتبارنامه دیپلمات‌های نروژی را که در دفتر نمایندگی نروژ در رام‌الله مشغول به کار بودند، به دلیل اختلاف‌نظر در مورد آنچه که «سیاست یک‌جانبه اسلو در خاورمیانه» می‌خواند، لغو کرد.
 
نروژ، ایرلند و اسپانیا رسما کشور فلسطین را در 28 مه به رسمیت شناخته‌اند.
 
رژیم صهیونیستی در حالی پنجشنبه گذشته تصمیم به لغو اعتبارنامه دیپلماتیک شماری از اعضای سفارت نروژ در فلسطین اشغالی به سبب اقدامات ضداسرائیلی این کشور از آغاز جنگ علیه غزه از جمله به رسمیت شناختن کشور فلسطین گرفت که وزارت امور خارجه نروژ هم در واکنش به این اقدام تل‌آویو، نماینده سفارت رژیم صهیونیستی در اسلو را فراخواند.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان