رییس اتاق ایران: وزارت نیرو نباید بدون پر اخت غرامت برق صنایع را قطع کند

حسن زاده اظهار داشت: این طور نمی‌شود که وزارت نیرو هر زمان بخواهد برق واحد‌های تولیدی را قطع کنند و هیچ غرامتی به آن پرداخت نکند و صنایع کشور از ضعف مدیریت انرژی بسیار متضرر شده است.

رییس اتاق ایران گفت: انتظار بخش خصوصی از دولت آقای پزشکیان تعهد به قانون بهبود مستمر محیط کسب و کار است که براساس آن در شرایط کمبود انرژی نباید صنایع در اولویت قطعی برق قرار بگیرد و در صورت قطعی باید به صنایع غرامت پرداخت شود.
 
به گزارش خبرگزاری ایلنا، صمد حسن زاده رییس اتاق بازرگانی ایران در یازدهمین نشست دهمین دوره هیات نمایندگان اتاق ایران گفت: در آستانه تشکیل کابینه آقای پزشکیان قرار داریم و آرزوی بهترین موفقیت‌ها را برای تمام عزیزان داریم و امیدواریم ما هم در اتاق بازرگانی با توجه به ارتباطاتی که با نمایندگان مجلس داریم بتوانیم رهنمودهای لازم را در اختیار وزرا قرار دهیم و امیدواریم ترکیب کابینه به تحقق اهداف آقای پزشکیان بینجامد.
 
وی افزود: چندین سال است که اقتصاد کشور ما شرایط خوبی ندارد، کمبود نقدینگی واحد‌های تولیدی و ضعف قوانین شرایطی ایجاد کرده که واحد‌های تولیدی با مشکلات زیادی رو به رو کرده است. بنابراین از دولت آقای پزشکیان تقاضا داریم با همفکری بخش خصوصی برای رفع این مشکلات در کوتاه‌ترین مدت اقدام کنند تا مشکلات برطرف شود، همچنین امروز رفع مشکل ناترازی انرژی و ضعف زیرساخت‌ها کار بسیار بزرگی را می‌طلبند.
 
رییس اتاق ایران گفت: انتظار معجزه از دولت پزشکیان و حل زودهنگام مشکلات را نداریم و همچنین به باور من تولیدکنندگان هم می‌توانند با صرفه جویی اقدام به حل مشکلات کنند. تولیدکنندگان امروز در بیشتر مسایل به جای ارتقای بهره وری در صنایع ظرفیت های تولید را بالا می‌برند کاری که در شرایط ناترازی انرژی اقدام درستی نیست.
 
وی اضافه کرد: البته من اعتقاد دارم که صنایع ما باید نوسازی و با فناوری دنیا همراه شود و در غیر این صورت امکان رقابت با دنیا را ندارد.
 
حسن زاده همچنین اظهار کرد: شرایط سختی برای کشور پیش آمده و همه ما باید با دولت کمک کنیم این مسایل برطرف شود، براساس گزارش مرکز پژوهش های اتاق ایران در 36 ماه اخیر توسعه اقتصادی ما به پایین ترین میزان خود رسیده و در تیر 1403 در 13 رشته صنعتی کشور شاهد کاهش رشد بودیم، در این شرایط انتظار بخش خصوصی از دولت تعهد به قانون بهبود مستمر محیط کسب و کار است که براساس آن در شرایط کمبود انرژی نباید صنایع در اولویت قطعی برق قرار بگیرد و در صورت قطعی باید به صنایع غرامت پرداخت شود.
 
وی گفت: این طور نمی‌شود که وزارت نیرو هر زمان بخواهد برق واحد‌های تولیدی را قطع کنند و هیچ غرامتی به آن پرداخت نکند و صنایع کشور از ضعف مدیریت انرژی بسیار متضرر شده است.
 
رییس اتاق ایران خاطرنشان کرد: از دولت آقای پزشکیان می‌خواهیم که در انتخاب مسئولان پولی و مالی و ارزی دقت بیشتری داشته باشند زیرا در سال‌های اخیر به دلیل ابلاغ دستورالعمل‌های مختلف فعالان اقتصادی دچار سردرگمی شده‌اند بنابراین امیدواریم مسئولان دولتی بدون نظرخواهی از بخش خصوصی تصمیم اتخاذ نکنند.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان