عباس صالحی از پس چالش‌های وزارت فرهنگ و ارشاد برمی‌آید؟

محمدمهدی فرقانی گفت: معتقدم که تجربه سید عباس صالحی در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیریت روزنامه اطلاعات، پشتوانه گران‌قیمتی برایشان فراهم کرده است تا امروز با پختگی و شناخت بیشتر در حوزه ارتباطات و رسانه‌ها عمل کنند و من نسبت به عملکرد کاری ایشان در آینده خوش‌بین و امیدوارم.

محمدمهدی فرقانی، استاد ارتباطات و پیشکسوت روزنامه نگاری در بیان ارزیابی خود از معرفی دکتر سیدعباس صالحی به عنوان وزیر پیشنهادی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت پزشکیان می‌گوید: به عقیده من انتخاب آقای دکتر سید عباس صالحی به عنوان گزینه پیشنهادی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، بسیار مناسب است. با توجه به مجموعه شرایط، آقای دکتر صالحی مردی اهل فضل و دانش، فهیم، خوش فکر و دارای تعامل با همه اصحاب فرهنگ است. در دوران وزارتشان هم نشان دادند که آرامش و ثبات و بالندگی خوبی در حوزه فرهنگ، رسانه، هنر، سینما، کتاب و … به وجود آمد. علاوه بر این عملکرد ایشان در موسسه اطلاعات هم همین رویه را نشان می‌دهد که فردی اصلح و باصفا و دارای تعامل و تفاهم در حوزه فرهنگ و رسانه است و این حوزه به چنین شخصیت‌هایی نیاز دارد که اهل سختگیری و زبان تند و خشن نباشند و بتوانند با اهالی فرهنگ از در مسالمت وارد شوند و با گفتگو و ارتباط و تعامل دو سویه مسائل این حوزه را حل کنند.
 
به گزارش شفقنا، او ادامه می‌دهد: امیدوارم حضور ایشان باعث رشد حوزه فرهنگ در همه عرصه‌ها شود چراکه یکی از اصلی‌ترین گره گا‌های جامعه ما حوزه فرهنگ است و اگر این حوزه بتواند تا حدودی مسائلش را تخفیف دهد و به سوی شکوفایی گام بردارد می‌توان انتظار داشت که بسیاری از مسائل دیگر در سطح جامعه به تبع آن حل شود.
 
با این اوصاف برای پیش بردن دغدغه اهالی فرهنگ و رسانه، وزیر باید واجد چه ویژگی‌هایی باشد و چه موضوعاتی را در اولویت کار خود قرار دهد؟ فرقانی پاسخ می‌دهد: به عقیده من وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به خاطر طیف گسترده و متنوع حوزه‌ها و منابعی که با آن سروکار دارند، یکی از سخت‌ترین حوزه‌های مدیریتی در ساختار دولت است؛ بنابراین وزیر انتخابی این وزارتخانه باید فردی باشد که با حوزه‌های متنوع این وزارتخانه آشنا باشد، اهالی فرهنگ را در همه حوزه‌ها بشناسد، مسائل و مشکلات فرهنگی مختلف در سطح جامعه را بشناسد و بتواند از طریق تعامل با افراد جامعه آن‌ها را حل کند.
 
فرقانی می‌گوید: در جامعه‌ای که همه چیز سیاسی است نمی‌توان انتظار داشت که حوزه فرهنگ در عمل کاملاً از سیاست جدا باشد. با این حال معتقدم که آقای صالحی می‌تواند تا حدودی حساب این دو حوزه را از هم تفکیک کند و حوزه فرهنگ را با کار فرهنگی جلو ببرد و کمتر آن را به فراز و فرود‌های سیاسی پیوند بزند. این اتفاق خوبیست که ان شاء الله اگر بیفتد می‌توانیم شاهد شکوفایی قابل قبولی در حوزه فرهنگ باشیم.
 
با این اوصاف حضور سید عباس صالحی در وزارت ارشاد اسلامی چه تاثیری در حوزه ارتباطات، رسانه و فرهنگ خواهد داشت؟ فرقانی می‌گوید: اگرچه آقای صالحی در دوره‌های قبل که این سمت را برعهده گرفتند، سابقه مدیریت روزنامه اطلاعات و وزارت را نداشتند، با این حال عملکرد مثبت و قابل قبولی در حوزه ارتباطات و رسانه‌ها داشتند. به همین دلیل معتقدم که تجربه ایشان در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیریت روزنامه اطلاعات، پشتوانه گران قیمتی برایشان فراهم کرده است تا با پختگی و شناخت بیشتر در حوزه ارتباطات و رسانه‌ها عمل کنند و من نسبت به عملکرد کاری ایشان در آینده خوشبین و امیدوارم.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان