ماهان شبکه ایرانیان

در حوزه علمیه خراسان؛

پایان‌نامه «تکامل معنوی زنان از منظر قرآن» دفاع شد

گروه حوزه‌های علمیه: جلسه دفاع پایان‌نامه سطح سه با عنوان «تکامل معنوی زنان از منظر قرآن» در مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا)، فریده پورابراهیمی نویسنده این پایان‌نامه در جلسه دفاعیه با اشاره به این که زنان نیمی از پیکر جامعه و تربیت کننده مردان و نسل آینده هستند، گفت: به همین دلیل، رشد معنوی زنان اثر شگرفی در کمال جامعه خواهد داشت.

وی با بیان این‌که زن تکامل یافته تلاش می‌کند تا در بعد فردی و اجتماعی جلوه‌ای از کمال خویش را منعکس کند، ابراز داشت: چنین فردی در زمینه عبادت، ارتباط با کمال مطلق، خانواده، مسائل فرهنگی، امور اقتصادی و کارهای اجتماعی هرگز نمی‌تواند بی‌تفاوت باشد.

نویسنده این پایان نامه با بیان این که باید برای رسیدن به کمال مراحل اعتقادی، اخلاقی و عملی را گذراند، اظهار داشت: برخی از این امور بین زن و مرد مشترک است و بعضی موجب رشد و کمال بیشتر زنان می‌شود.
وی تقوی، عفت و پاکدامنی، انفاق،‌ طهارت قلب، ذکر دائم، صبر و تسلیم و ... را از جمله آثار و نشانه‌هایی دانست که در یک بانوی تکامل یافته متجلی می‌گردد.

این محقق افزود: هریک از این موارد را مانعی تهدید می‌کند که با آسیب‌شناسی دقیق و پیشگیری و درمان می‌توان راه را برای رشد و ارتقاء هموار کرد.

پورابراهیمی در ادامه معرفی موضوع این پایان‌نامه با اشاره به این که ظهور جمال الهی در زن و تجلی جلال باری تعالی در مرد موجب می‌شود تا در این راه مکمل یکدیگر باشند، گفت: از آنجایی که رحمت و جمال الهی بر غضب و جلالش سبقت می‌گیرد، زن با بهره بیشتری از لطافت و رحمت ویژه‌ باری تعالی زودتر می‌تواند مسیر الهی را طی کند.

این پایان نامه با راهنمایی حجت‌الاسلام سید محمود مرویان حسینی، مشاوره زهرا طهرانیان و داوری حجت‌الاسلام حسن نقی‌زاده موفق به کسب رتبه عالی شد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان