ایراد اخیر شورای نگهبان به لایحه حجاب؛ نیروی انتظامی اجازه بازداشت افراد بی حجاب را ندارد

در یک تبصره‌ لایحه حجاب بحثی درباره تذکر به افراد بی حجاب یا بد حجابی است که هویت‌شان نامعلوم است یا بنایی به همکاری در این خصوص ندارند، در مصوبه مجلس نوشته شده بود که «در این شرایط دلالت شود به مقر نیروی انتظامی»؛ که این موضوع به درستی از سوی شورای نگهبان مورد ایراد قرار گرفت.

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی با اشاره به رفع ایراد شورای نگهبان به لایحه عفاف و حجاب گفت: در اصلاحیه کمیسیون حقوقی آمده است که در مورد بازداشت افراد بی حجاب یا بد حجاب که برای تعیین هویتشان بنای همکاری ندارند، نیروی انتظامی حق دخالت ندارد و باید حتماً با اجازه دادستان یا جانشین او اقدام انجام شود.
 
سید کریم معصومی در گفت‌وگو با ایسنا به ارائه توضیحاتی درباره آخرین تغییر و تحولات درباره لایحه حمایت از خانواده از طریق ترویج فرهنگ عفاف و حجاب پرداخت و گفت: شورای نگهبان در آخرین اظهار نظر خود درباره لایحه عفاف و حجاب به یکی از تبصره‌های این لایحه ایرادی وارد کرد که این تبصره در جلسه اخیر کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس که هفته گذشته برگزار شد، مورد اصلاح قرار گرفت و لایحه مجدداً جهت بررسی به شورای نگهبان ارسال شد.
 
نماینده مردم فومن و شفت در مجلس درباره جزئیات تبصره مورد ایراد شورای نگهبان اظهار کرد: در یکی از تبصره‌های لایحه عفاف و حجاب بحثی درباره تذکر به افراد بی حجاب یا بد حجابی است که هویت‌شان نامعلوم است یا بنایی به همکاری در این خصوص ندارند؛ در مصوبه مجلس ابهامی وجود داشت و نوشته شده بود که در این شرایط دلالت شود به نیروی انتظامی که این موضوع به درستی از سوی شورای نگهبان مورد ایراد قرار گرفت.
 
این عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس افزود: در اصلاحیه کمیسیون حقوقی آمده است که در این گونه موارد نیروی انتظامی حق دخالت ندارد و باید حتماً با اجازه دادستان یا جانشین او اقدام انجام شود.
 
گفتنی است، در این مورد پیش از این امیرحسین بانکی پور، با اعلام این که پلیس بر اساس لایحه عفاف و حجاب، از طریق دوربین یا به طور مستقیم، افراد بی‌حجاب را شناسایی می‌کند، گفته بود: «اگر فرد حاضر نباشد که پلیس او را شناسایی کند و نگذارد عکسش گرفته شود، پلیس باید او را به اولین مقر پلیس تحویل دهد تا در آنجا هویتش شناسایی شود.»
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان