کامالا هریس به‌عنوان نامزد دموکرات‌ها برای ریاست جمهوری آمریکا تایید شد

تایید نامزدی هریس ، در واقع امری تشریفاتی بود، چون او قبلا در اوایل اوت پس از یک دوره رای‌گیری مجازی پنج روزه توسط نمایندگان کنوانسیون ملی حزب دموکرات، به عنوان یک اولین زن رنگین‌پوست رسما نامزد انتخابات ریاست جمهوری شد و قرار است با رقیبش «دونالد ترامپ» رقابت کند.

پس از رای‌گیری تشریفاتی که در شیکاگو برگزار شد، «کامالا هریس» معاون رئیس‌جمهور آمریکا رسما به عنوان نامزد حزب دموکرات برای پست ریاست‌جمهوری در انتخابات آتی نوامبر معرفی شد.
 
به گزارش ایسنا، خبرنگار اسپوتنیک گزارش داد که رای‌گیری در سالن ورزشی سرپوشیده «یونایتد سنتر» انجام شد، جایی که خود هریس، «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا و همسرش جیل و همچنین تعدادی از مقامات بلندپایه حزب دموکرات روز قبل سخنرانی کردند. اولین کسی که رای خود را به صندوق انداخت، ایالت دلاور بود که از نامزدی هریس حمایت کرد.
 
کامالا هریس بعدا از راه دور از میلواکی برای شرکت‌کنندگان در کنوانسیون ملی دموکرات سخنرانی کرد و از آن‌ها برای تأیید نامزدی خودش تشکر کرد.
 
بعد از آنکه حزب دموکرات رسما کامالا هریس را برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا تایید کرد، هریس گفت: «مفتخرم که نامزدی دموکرات‌ها را به دست آوردم و با هم مسیر جدیدی را به سوی آینده و آزادی خواهیم ساخت.»
 
این تایید نامزدی هریس، در واقع امری تشریفاتی بود چون او قبلا در اوایل اوت پس از یک دوره رای‌گیری مجازی پنج روزه توسط نمایندگان کنوانسیون ملی حزب دموکرات، به عنوان یک اولین زن رنگین‌پوست رسما نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری شد و قرار است با رقیبش «دونالد ترامپ» رقابت کند.
 
پیشتر هم‌حزبی‌ها و حامیان کارزار مالی «جو بایدن» رئیس‌جمهور کنونی آمریکا به دلیل عملکرد ضعیفش در اولین مناظره انتخاباتی 2024، فشار فزاینده‌ای را جهت کناره‌گیری او از رقابت‌ها اعمال کردند. بایدن که لقب «پیرترین رئیس‌جمهور تاریخ ایالات متحده» را به خود اختصاص داده، سرانجام از رقابت‌ها کناره‌گیری و از معاون خود خانم هریس در این خصوص حمایت کرد.
 
طبق تازه‌ترین نتایج نظرسنجی‌ها، پس از خروج بایدن از رقابت‌ها، بالای 40 درصد از آمریکایی‌ها از حضور هریس رضایت دارند، درحالیکه تقریبا نیمی دیگر از حضور او در رقابت‌های انتخاباتی 2024 چندان راضی نیستند. اما با این حال، دموکرات‌ها می‌گویند آن‌ها از نامزدی کامالا هریس رضایت دارند زیرا پس از کناره‌گیری بایدن 81ساله از رقابت‌ها، حزب دموکرات انرژی خوبی به خود گرفته است.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان