واکنش وزیر آموزش و پرورش به معدل پایین دانش آموزان/ میانگین معدل ۱۰.۸۹ شد

محسن زارعی رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت وزارت آموزش و پرورش در این باره گفت: در رشته تجربی عملکرد میانگین نمرات پایه دهم ۱۲.۶۴، پایه یازدهم ۱۲.۵۴ و پایه دوازدهم ۱۲ است.

وزیر آموزش‌وپرورش گفت: «میانگین معدل دبیرستانی‌ها در امتحانات نهایی 55 صدم افزایش داشت و از 10.33 به 10.89 رسیده است.»
 
به گزارش تسنیم، وی ادامه داد: در رشته علوم تجربی، میانگین معدل دانش آموزان از 11 و 23 صدم سال گذشته به 12 رسیده است. در رشته ریاضی فیزیک از 10.79 به 11.82، در علوم انسانی از 8.75 به 9.13 رسیده است. معدل میانگین در مجموع سه رشته، از 10.33 به 10.89 رسیده و 55 صدم در مجموع سه رشته ارتقا نمره صورت گرفته است.
 
وزیر آموزش‌وپرورش گفت: امروز برای نخستین بار در تاریخ آموزش و پرورش، داده‌های مطمئن و قابل دسترس در اختیار ماست. تحلیلی نهایی امتحانات نهایی دانش آموزان امروز به پایان رسید. درباره میانگین معدل دانش آموزان در پایه دوازدهم در 4 رشته علوم تجربی، ریاضی، علوم انسانی و علوم معارف ارتقای نمره صورت گرفته است.
 
صحرایی افزود: مطلوب بودن این نمرات از این جهت است که مرجعیت به کتاب درسی و معلم بازگشته است و باید این تداوم پیدا کند. خیلی‌ها نگران پایه دهم بودند، اما عملکرد دانش آموزان پایه دهم نسبت به دو پایه یازدهم و دوازدهم بهتر بوده است.
 
همچنین محسن زارعی رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت وزارت آموزش و پرورش در این باره گفت: در رشته تجربی عملکرد میانگین نمرات پایه دهم 12.64، پایه یازدهم 12.54 و پایه دوازدهم 12 است.
 
وی افزود: در رشته ریاضی فیزیک عملکرد میانگین نمرات پایه دهم 12.69، در رشته یازدهم 11.26، در پایه دوازدهم 11.82 است. در رشته انسانی میانگین نمرات پایه دهم 9.42، پایه یازدهم 9.2 و پایه دوازدهم 9.3 است. مجموع میانگین معدل در رشته‌های دوره نظری برای پایه دهم 12.58، برای پایه یازدهم 11.27 و برای دوازدهم 11.47 است.
 
رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: نتایج نشان می‌دهد که مدارس غیردولتی نتایج ضعیف‌تری نسبت به مدارس دولتی داشته‌اند. در مجموع میانگین مدارس غیردولتی در امتحانات نهایی در هر سه پایه از مدارس دولتی پایین‌تر است.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان