طرز تهیه سوجوق گردویی با طعم عالی

شما علاقه مندان به شیرینی و شکلات های خانگی می توانید با طرز تهیه سوجوق گردویی ویژه آشنا شوید. این سوجوق با گردویی مرغوب تهیه می شود.

طرز تهیه سوجوق گردویی با طعم عالی

اگر می‌ خواهید شیرینی‌ ها و شکلات‌ های خانگی با دستورهای ساده را داشته باشید، در آرگا همراه ما باشید. شما می‌ توانید در این بخش با طرز تهیه سوجوق گردویی آشنا شوید.

تهیه انواع شیرینی جات و شکلات‌ ها با استفاده از گردو یک کار ساده بوده که می‌ توانید با تهیه انواع آنها آشنا شوید. طرز تهیه شکلات ژله ای و شکلات حبه ای را می توانید در لینک مطالعه کنید.

سوجوق گردویی

مواد اولیه:

  • مغز گردو: 200 گرم
  • گلاب: 1 قاشق غذاخوری
  • شیره انگور: 1 پیمانه
  • آرد سفید: 1 چهارم پیمانه
  • نشاسته گل: 1چهارم پیمانه
  • شکر: 1 چهارم پیمانه
  • آب: 1 پنجم پیمانه

در مرحله اول برای آماده کردن این نوع سوجوق باید ابتدا گردوها را پوست کنده و کنار بگذارید. گردوها را دو تا سه ساعت درون آب قرار داده تا کمی نرم شود.

این کار برای این است که در زمان نخ کردن گردوها به راحتی از نخ رد شود. بعد از اینکه گردوها به خوبی درون آب خیس خورد با استفاده از نخ سوزن دانه به دانه آنها را از درون نخ رد کنید. برای این که این کار راحت‌ تر انجام شود، می‌ توانید 24 ساعت زمان دهید تا گردو درون آب قرار بگیرد.

رسپی سوجوق گردویی

در این مدت گردوها را درون یخچال قرار داده تا کپک نزند. برای نخ کردن نیز باید از نخ سوزن استریل شده استفاده کنید. بعد از اینکه تمام گردوها را به خوبی نخ کردید باید انتهای نخ را گره بزنید تا از یکدیگر باز نشود.

در این قسمت باید لایه باسلوقی شکلات‌ ها را تهیه کنید. درون تابه مقدار نشاسته گل، آرد سفید، گردو و شکر رو اضافه کرده و هم بزنید. به مواد مقداری اب اضافه کرده و مدام هم زده تا مواد درون آب حل شود. بعد از اینکه بافت مواد شما باز و یکدست شد، روی حرارت قرار داده تا به غلظت لازم برسد. در این قسمت باید مواد را هم بزنید تا نسوزد.

مقداری گلاب و شیره انگور به مواد اضافه کرده و روی حرارت کمی باید هم زده شود. مقداری مواد را درون تابه هم زده تا کمی غلیظ شده و مدام هم زده تا مواد ته نگیرد.

طرز تهیه سوجوق گردویی

گردوهای نخ شده را باید درون مواد باسلوقی انداخته و روی حرارت چند دقیقه ای زمان داده تا به خوبی به مواد باسلوقی آغشته شود. بعد از اینکه به خوبی تمام سطح گردوها به مواد. آغشته شد، باید درون سینی قرار داده تا مواد روی آن خشک شود‌.

در این مرحله از طرز تهیه سوجوق گردویی بعد از اینکه سوجوق ها در فضای باز  یا جلوی نور خورشید قرار گرفت، باید نخ ها را خارج کرده و برش بزنید. می توانید سوجوق ها را با چای و قهوه نوش جان کنید و از آن لذت ببرید.

شما با همین روش می توانید انواعی دیگر از سوجوق های خانگی را تهیه کنید. سوجوق پسته و بادام نیز با یک دستور ساده را می توانید در این بخش مطالعه کنید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان