دستگیری در پاکستان به اتهام شایعه پراکنی منجر به اعتراضات در انگلیس

پس از انتشار این اطلاعات و در پی شعله‌ور شدن شورش‌های خشونت‌آمیز در بریتانیا، پلیس این کشور در اقدام غیر معمول اعلام کرد که مهاجم متولد بریتانیا است.

مردی در پاکستان به انتشار اطلاعات نادرست منجر به اعتراض و شورش در انگلیس متهم شد.

به گزارش عصرایران به نقل از یورونیوز، پلیس پاکستان مردی را به اتهام ایفای نقش در انتشار اطلاعات نادرستی که به شورش گسترده در بریتانیا منجر شد، به "تروریسم سایبری" متهم کرده است.

به گفته مقامات لاهور پاکستان، این مرد 32 ساله "فرحان آصف" نام دارد و توسعه دهنده وب است.

آصف متهم است که در پی حمله روز 29 ژوئیه یک مهاجم به کلاس رقص دختران در «ساوت‌پورت» بریتانیا که منجر به کشته شدن سه نفر و مجروح شدن 10 نفر دیگر انجامید، اطلاعات نادرستی را در یوتیوب و فیسبوک منتشر کرده است. این اطلاعات مدعی بود که عامل حمله پناهجویی است که به تازگی وارد بریتانیا شده و نامی که نشان دهنده مسلمان بودن اوست، دارد.

پس از انتشار این اطلاعات و در پی شعله‌ور شدن شورش‌های خشونت‌آمیز در بریتانیا، پلیس این کشور در اقدام غیر معمول اعلام کرد که مهاجم متولد بریتانیا است.

Channel 3 Now، یک حساب کاربری در شبکه اجتماعی ایکس که مدعی می‌کند کانال خبری است، یکی از نخستین رسانه‌هایی بود که هویت جعلی مهاجم را منتشر کرد. بنابر اطلاعات حساب کاربری این رسانه در فیسبوک، این کانال توسط افرادی در پاکستان و آمریکا اداره می‌شود.

پلیس لاهور اعلام کرد که آقای آصف را درخانه‌اش بازداشت و از او بازجویی به عمل آورده است. با این حال، او مدعی شده که منبع انتشار اطلاعات نادرست نبوده و فقط آن‌ها را در شبکه‌های اجتماعی بازنشر کرده است.

بنابر اعلام پلیس، این پرونده به آژانس تحقیقات فدرال ارجاع شده است. مشخص نیست که آیا بریتانیا برای استراداد آقای آصف درخواست داده است یا خیر.  

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان