شیراز مقصد اول پزشکان متخصص کشور تاجیکستان

پس از سفر وزیر بهداشت تاجیکستان به فارس، درخواست ایجاد کنسولگری تاجیکستان در شیراز نیز از طرف این کشور مطرح و با استقبال فارس روبه‌رو شد و رایزنی‌های ملی برای ایجاد این کنسولگری در حال انجام است.

جانشین استاندار فارس در شورای راهبردی گردشگری سلامت از ایجاد دفتر امور بین‌المللی فارس در وزارت بهداشت تاجیکستان و حضور متخصصان پزشکی این کشور در شیراز خبر داد.
 
به گزارش ایسنا، محمد فرخ‌زاده امروز ، اول شهریورماه با اعلام این خبر گفت: پیرو همین موضوع هم‌اکنون فارس میزبان گروه تاجیکستانی برای آشنایی با ظرفیت‌های بهداشت و درمان استان است.
 
وی افزود: مقرر شد کارگروهی متشکل از فعالین گردشگری بخش خصوصی، همکاران وزارت خارجه و دانشگاه علوم پزشکی از این ظرفیت جهت توسعه ارتباطات دوسویه و انتقال گردشگران سلامت تاجیکستان به شیراز بهره برد.
 
به گفته فرخ‌زاده، پس از سفر وزیر بهداشت تاجیکستان به فارس، درخواست ایجاد کنسولگری تاجیکستان در شیراز نیز از طرف این کشور مطرح و با استقبال فارس روبه‌رو شد و رایزنی‌های ملی برای ایجاد این کنسولگری در حال انجام است.
 
وی اظهار کرد: پیمان خواهرخواندگی شیراز دوشنبه نقطه مثبتی است که می‌تواند منجر به گسترش ارتباطات دو سویه این کشور با استان فارس شود.
 
معاون استاندار فارس تصریح کرد: پس از طرح درخواست لغو روادید شیراز دوشنبه از فارس و اقدام ملی در این باره، چنانچه پرواز مستقیم از دوشنبه به شیراز انجام شود مشکل روادید برای گردشگران تاجیک جهت ورود به شیراز نیز رفع خواهد شد و پیگیر این موضوع هستیم.
 
وی با یادآوری اقدام مثبت شهید جمهور در لغو روادید با کشورهای آسیای میانه افزود: بازار هدف بعدی ما در بحث جذب گردشگران سلامت کشور ازبکستان و سپس قزاقستان است.
 
به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی استانداری فارس، در این نشست بخش خصوصی در نظام سلامت استان فارس نیز آمادگی خود را برای معرفی ظرفیت‌های علمی فارس به کشور تاجیکستان به ویژه خدمات دندان پزشکی و توان بخشی و پرستاری اعلام کرد.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان