یورو نیوز: امسال هم خبری از زمستان سخت نیست/ ۹۰ درصدِ ذخایر گاز اروپا پیش از موعد مقرر پُر شد

بنابر اعلام انجمن زیرساخت‌های گاز اروپا (GIE) ذخایر گاز اروپا در حال حاضر به طور میانگین ۹۰.۲۹ درصد و با حجم تقریبی ۹۲ میلیارد متر مکعب پر شده‌اند. البته این میزان برای فرانسه، ۸۶.۶۹ درصد است.

یورو نیوز نوشت: کمیسیون اروپا اعلام کرد که ذخایر اتحادیه اروپا دو ماه پیش از موعد مقرر یعنی اول نوامبر، 90 درصد پر شده‌اند و این به نشانه «آمادگی اروپا برای زمستان» است. این در حالی است که در هفته‌های اخیر قیمت گاز به علت بالا رفتن مخاطرات ژئوپولیتیک افزایش یافته است.
 
بنابر اعلام انجمن زیرساخت‌های گاز اروپا (GIE) ذخایر گاز اروپا در حال حاضر به طور میانگین 90.29 درصد و با حجم تقریبی 92 میلیارد متر مکعب پر شده‌اند. البته این میزان برای فرانسه، 86.69 درصد است.
 
در پی تهاجم نظامی روسیه به اوکراین در فوریه 2022 و کاهش شدید گاز توزیع شده از جانب مسکو، اعضای اتحادیه اروپا در ژوئن همان سال با تصویب چارچوب قانونی ملزم شدند که همه ساله ذخایر گازی خود را تا پیش از اول نوامبر 90 درصد پر کنند. این اقدام با هدف تقویت استقلال در تامین انرژی و کاهش وابستگی آن‌ها به روسیه صورت گرفت.
 
این کاهش وابستگی در شرایطی که گروهی از منتقدان اتحادیه اروپا منتظر وقوع زمستان سخت بودند با انتقال روز‌افزون گاز مایع به وسیله نفت‌‌کش‌ها عمدتا از آمریکا به اروپا و همچنین اقدام‌های نروژ در افزایش انتقال گاز با خط لوله صورت گرفت. این درحالی است که روسیه به انتقال گاز به اروپا از طریق اوکراین در زمان جنگ نیز ادامه داد.
 
به طور کلی با ملحق شدن جمهوری آذربایجان، قطر و الجزایر به جمع عرضه‌کنندگان گاز، عملکرد اتحادیه اروپا امسال هم مشابه سال گذشته بود. این اتحادیه در سال 2023 در روز 18 اوت ذخایر گاز خود را به میزان 90 درصد تکمیل کرده بود.
 
بنابر اعلام کمیسیون اروپا، ذخایر گاز برای تامین امنیت انرژی اتحادیه اروپا ضروری‌ هستند و تا یک سوم نیاز آن را در زمستان تامین می‌کنند.
 
کادری سیمسون، کمیسر اتحادیه اروپا در امور انرژی گفت: «این نشان می‌دهد که اتحادیه اروپا برای زمستان آماده است. ما وضعیت را همچنان تحت نظر داریم و سطح ذخایر گازی در ماه‌های آینده همچنان بالا خواهند ماند.»
 
او افزود: «این امر اروپا را قادر می‌سازد تا تمرکز خود را معطوف بالا بردن بهره‌وری در صنعت انرژی کند و به مهیا کردن امکان استفاده از انرژی‌های تجدید‌پذیر سرعت بخشد.»
 
خانم سیمسون همچنین تاکید کرد که وضعیت در اوکراین بسیار دشوارتر است، زیرا «در آن‌جا زیرساخت‌های انرژی هدف حملات سنگین و پیوسته روسیه قرار گرفته‌اند.»
 
کادری سیمسون گفت: «برای این که مردم اوکراین بتوانند زمستان را با امنیت پشت سر بگذارند، اروپا باید به حمایت از این کشور ادامه دهد و پشتیبانی‌های لازم برای سامانه‌های انرژی را ارائه کند.»
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان