طرز تهیه کباب پنجابی لذیذ و خوش طعم

شما علاقه مندان به آشپزی های خانگی می توانید در این بخس با طرز تهیه کباب پنجابی ویژه آشنا شوید. این کباب طعم ویژه و متنوعی دارد و بافت آن لطیف است.

طرز تهیه کباب پنجابی لذیذ و خوش طعم

یکی از انواع کباب‌ های خانگی کباب پنجابی بوده که طعم ویژه‌ ای دارد. این کباب را می‌ توانید به عنوان یک غذای مجلل برای پذیرایی در مهمانی‌ ها داشته باشید. پس در این بخش با طرز تهیه کباب پنجابی همراه ما باشید.

برای داشتن انواعی از غذاهای مجلسی می‌ توانید در آرگا همراه ما بوده و دستور غذاهای مجلسی را مطالعه کنید. طرز تهیه کباب کوبیده و کباب ترکی با یک رسپی ویژه را بخوانید.

روش تهیه کباب پنجابی

مواد اولیه:

  • گوشت بدون استخوان: 600 گرم
  • ماست چکیده: 1 دوم پیمانه
  • آب انبه: 1 دوم پیمانه
  • سیر: 2 حبه
  • ادویه گرام ماسالا: 2 قاشق چای خوری
  • زنجبیل تازه: 1 تکه
  • فلفل قرمز: 1 دوم قاشق چای خوری
  • فلفل سیاه و نمک: به میران لازم
  • کره: 2 قاشق غذاخوری
  • روغن زیتون: 3 قاشق غذاخوری

طرز تهیه کباب پنجابی:

برای آماده کردن این کباب ویژه و تند خانگی می‌ توانید در این بخش همراه ما باشید. ابتدا باید مقدار ماست چکیده و آب انبه را درون کاسه با یکدیگر ترکیب کنید تا به خوبی رقیق شود. مقداری روغن زیتون و ادویه گرام ماسالا به آن اضافه کرده و مجدد ترکیب نمایید. برای بهتر شدن طعم این سس مرینیت می توانید مقداری فلفل، نمک به مواد اضافه کنید.

طرز تهیه کباب پنجابی

در مرحله بعدی مقداری زنجبیل را رنده کرده و درون مواد بریزید. سیر رنده شده را نیز اضافه کرده و با یک همزن دستی مواد را به خوبی ترکیب کرده و کنار بگذارید تا مواد مزه‌ دار شود. گوشت گوسفندی را به صورت مکعبی برش زده و درون مواد سس آماده شده مرینیت کنید به مدت چند ساعت زمان داده تا کباب‌ ها به خوبی مزه‌ دار شود.

شما می‌ توانید این کار را از شب قبل انجام دهید تا کباب‌ های شما به خوبی مزه‌ دار شود. همچنین روی سطح مواد را می‌ توانید یک سلفون کشیده که عطر ادویه‌ ها از بین نرود.

در این مرحله از طرز تهیه کباب پنجابی گوشت‌ های طعم‌ دار شده را درون سیخ‌ های چوبی و یا سیخ‌ های منقل سیخ کرده و آنها را کباب کنید. اگر منقل ندارید، می‌ توانید از تابه گریل برای سرخ کردن و کبابی کردن کباب‌ ها استفاده کنید.

مواد اولیه کباب پنجابی

این کباب بسیار پنبه‌ ای و نرم بوده و یک رسپی بسیار ساده دارد. شما در صورت دلخواه برای اینکه این کباب طعم ملس‌ تری داشته باشد، می‌ توانید به آن مقداری آب لیموی تازه نیز اضافه کنید. بعد از پخت می‌ توانید این کباب را در کنار نان سنگک و سبزی نیز نوش جان نمایید. همچنین می‌ توانید این کباب را با پلو سرو کنید.

این کباب یک کباب ویژه و محلی بوده که در گذشته برای پذیرایی در مهمانی‌ ها مجالس و عروسی‌ ها از این نوع کباب استفاده می‌ شده شما می‌ توانید گوشت مرغ گوشت گوساله را با همین روش مرینیت کرده و طعم یک کباب فوق العاده را بچشید.

از نکات مهم در پخت این کباب و داشتن یک کباب لطیف و نرم این بوده که باید مدت زمان بیشتری آن را در حالت استراحت قرار دهید. شما در صورت دلخواه می‌ توانید در کنار این کباب از کباب دنبه نیز استفاده کنید و به آن مقداری دنبه اضافه نمایید که بافت نرم و لطیف‌ تری به آن می‌ دهد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان