واحد سنتی پذیراییارثیه در خانه تاریخی سرداری قزوین افتتاح شد

در مراسمی با حضور ملکی‌پور فرماندار قزوین و خزائلی مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان واحد سنتی پذیرایی «ارثیه» در خانه تاریخی سرداری قزوین افتتاح شد.

واحد سنتی پذیراییارثیه در خانه تاریخی سرداری قزوین افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ «طیب ملکی‌ پور» فرماندار قزوین در این مراسم با بیان اینکه احیای خانه‌های تاریخی با کمک بخش خصوصی علاقمند در واقع کمک به صیانت از هویت فرهنگی و داشته های ارزشمند و افتخار آمیز کشور است، افزود: سرمایه گذاران عرصه ی احیای بناهای تاریخی، انسانهای فرهنگ‌دوستی هستند که دغدغه صیانت از میراث‌فرهنگی کشور را دارند و دنبال کار اقتصادی صرف نیستند.

وی اظهارکرد: بسیار علاقمندیم کسانی که سرمایه‌های ارزشمند خود را وارد حوزه میراث‌فرهنگی و گردشگری می‌کنند حتما به سود مناسب دست یابند اما معمولا مشارکت در این مسیر با عشق و علاقه و دلبستگی به میراث‌فرهنگی و هویت تاریخی کشور است.

فرماندارقزوین خاطرنشان کرد: توجه به فرهنگ در حقیقیت توجه به هویت تاریخ و فرهنگ یک کشور است و کسانی که وارد این عرصه شده‌اند باید مورد تکریم و حمایت قرار گیرند.

فراهم شدن شرایط مناسب جهت صیانت از میراث ماندگار

ملکی پور یادآور شد: خوشبختانه با تعامل و همکاری خوب مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و سایر مسئولان استان فضای خوبی برای صیانت از میراث ماندگار توسط دلسوزان بخش خصوصی مهیا شده است.

وی ضمن تقدیر از علی موذن سرمایه گذار عمارت« ارثیه» تصریح کرد: علاقمندی و دغدغه شما نسبت به تاریخ و فرهنگ این کشور برای ما هم ارزشمند است و در ادامه مسیر آماده همکاری و تامین نیازهای شما هستیم تا این کار ارزشمند تداوم یابد.

حمایت از سرمایه‌گذاران عرصه گردشگری و میراث‌فرهنگی در قزوین

علیرضا خزائلی نیز در این مراسم اظهار کرد: با حمایت جدی از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی برای احیا و مرمت خانه‌های تاریخی، فرایند سرمایه‌گذاری، صدور مجوز و دریافت تسهیلات را تسریع و تسهیل می‌کنیم.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان بیان کرد: برای ارائه مطلوب خدمات در حوزه گردشگری و مرمت و احیای بناها و خانه‌های تاریخی به مشارکت و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی نیازمندیم و با ایجاد بستر مناسب تلاش می‌کنیم این مسیر هموار شود.

وی تصریح کرد: عدم تخصیص اعتبارات کافی در حوزه مرمت و احیا، اجرای پروژه‌ها را در این حوزه با چالش‌هایی مواجه می‌کند و امیدواریم با همراهی مدیران بانک‌ها این کمبود جبران شود.

خزائلی با بیان اینکه قزوین در بهبود فضای کسب و کار در عرصه میراث‌فرهنگی کارنامه قابل قبولی دارد، گفت: از اعتبارات مشارکتی که در شورای برنامه‌ریزی استان تخصیص یافته برای مرمت خانه‌های تاریخی استفاده می‌کنیم و در این راستا توانسته‌ایم کارنامه خوبی در بهبود فضای کسب و کار در حوزه میراث‌فرهنگی داشته باشیم.

وی از حضور سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در احیای خانه‌های تاریخی تشکر و قدردانی کرد و افزود: در ادامه مسیر نیز برای تسهیل در فرآیندهای صدور مجوز، اعطای تسهیلات و تامین خدمات زیربنایی آماده همکاری همه‌جانبه هستیم.

گفتنی است؛ واحد پذیرایی سنتی ارثیه در فضایی به مساحت 757 متر و زیربنای 700 مترمربع با حجم سرمایه‌گذاری 15 میلیاردتومان و اشتغال‌زایی برای بیش از 30 نفر توسط بخش خصوصی راه‌اندازی شده‌است.

46

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان