ماهان شبکه ایرانیان

معاون فرهنگی جامعه المصطفی:

دنیای کنونی بیش از هر زمانی به اندیشه و سیره امام صادق(ع) نیاز دارد

گروه حوزه‌های علمیه: معاون فرهنگی تربیتی جامعه المصطفی(ص) تاکید کرد: دنیای کنونی بیش از هر زمانی به اندیشه و سیره امام صادق(ع) نیاز دارد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا صالح، معاون فرهنگی- تربیتی جامعه‌المصطفی، اول شهریور ماه در مراسمی که به مناسبت سال‌روز شهادت امام صادق(ع) در این نهاد حوزوی برگزار شد، ولایت فقیه را در امتداد ولایت خداوند و ائمه(علیهم‌السلام) برشمرد و گفت: ارتقای معرفتی، ارتقای رفتاری و ارتقای معنوی، ثمره حضور در چنین مجالسی است.
صالح، در ادامه افزود: با مراجعه به قرآن، می‌توان نوع ارتباط با رهبران، انبیا و اولیای الهی را از جنبه‌های مختلف بررسی کرد که یکی از جنبه‌های ارتباطی، ولایت است.
معاون فرهنگی- تربیتی جامعة‌المصطفی، ولایت را مخصوص خداوند، در مرتبه بعد، رسول گرامی اسلام(ص)، در ادامه، ائمه(علیهم‌السلام) و در زمان غیبت، فقیه دانست و با اشاره به حدیثی از امام جعفر صادق(ع)، ابراز کرد: امام(ع) می‌فرمایند: سه چیز موجب فخر مؤمن است: نماز شب و شب‌زنده‌داری، عزت نفس و چشم پوشیدن از آنچه در اختیار دیگران است و نیز پیروی از ولایت اهل‌بیت(علیهم‌السلام).
وی ادامه داد: در روایت دیگری، امام صادق(ع)، ولایت ائمه(علیهم‌السلام) را از نماز، روزه، حج و زکات نیز بالاتر می‌دانند. ولایت ائمه(علیهم‌السلام)، راهنمای عبودیت است و کسی که به سراغ غیر ائمه(علیهم‌السلام) می‌رود، دچار انحراف و گمراهی می‌شود.
صالح پذیرش ولایت فقیه را در زمان غیبت، واجب دانست و آن را ادامه ولایت خداوند برشمرد و در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: کاری که اکنون المصطفی بر عهده دارد، خدمت به امام زمان(عج) است.
وی با بیان این که دنیای کنونی،‌ بیش از هر زمان دیگر، به اندیشه‌ها و روش امام صادق(ع) در تولید علم و احیای نهضت علمی نیاز دارد، ضمن تأکید بر اهمیت تقریب مذاهب و ضرورت اعتقاد به آن، گفت: به نظر می‌رسد اگر به تقریب مذاهب معتقد نباشیم، کار کردن در جامعه‌المصطفی مشروع نباشد.
معاون فرهنگی- تربیتی المصطفی، با بیان این که جامعه‌المصطفی باید پرچم‌دار اتحاد مذاهب اسلامی باشد، به خط مشی اخلاقی امام صادق(ع) اشاره کرد و عزت نفس و ممنوعیت تهمت و سوء‌ظن به دیگران را برخی از جنبه‌های آن عنوان کرد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان