ماهان شبکه ایرانیان

حوزه قم و خراسان تفاهم‌نامه همکاری امضاء کردند

گروه حوزه‌های علمیه: در نشست مشترک مدیران و معاونین دو حوزه علمیه خراسان و قم، تفاهم‌نامه‌ای جهت گسترش همکاری‌ها امضا شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) در راستای همکاری و تعامل بیشتر این دو حوزه تفاهم‌نامه همکاری به امضا مدیران دو حوزه رسید.

برپایه این گزارش،  این تفاهم‌نامه به منظور بهره‌گیری از ظرفیت‌های دو مرکز و ایجاد ارتباطات سازمانی،‌ تعامل و هم‌افزایی در عرصه‌های آموزشی، پژوهشی تبلیغی فرهنگی تربیتی و مدیریتی منعقد گردید.

در این تفاهم نامه مقررشد، کارگروهی از نمایندگان دو مرکز تشکیل شده و با توجه به توافقات گذشته و شرایط کنونی تفاهم‌نامه جامعه‌ای را در راستای گسترش همکاری‌ها تدوین نمایند.

همچنین معاونین دو مرکز عرصه‌های مشترک همکاری را در چارچوب تفاهم‌نامه جامع مورد بررسی قرار داده و تصمیمات پس از تایید مدیران دو مرکز به مرحله اجرا درآید.

در این تفاهم نامه، در ارتباط با دروس خارج نیز مقرر شد دو مرکز در چارچوب مصوبات مربوطه تفاهمات لازم را انجام دهند.

از جمله مفاد این تفاهم‌نامه تسهیل انتقال طلاب از قم به خراسان و بالعکس است که در همین راستا مقرر شد این مهم از طریق سامانه آموزش صورت گرفته و طلاب برای انتقال از مراجعه حضوری به مراکز مدیریتی خودداری کنند.

برپایه این گزارش، همچنین مقرر شد نشست سالانه آموزش در پایان اردیبهشت هر سال بین دو معاونت برگزار شده و برای نقل و انتقالات طلاب هماهنگی لازم صورت گیرد.

این گزارش می‌افزاید: هم چنین به منظور ساماندهی نظام جامع آموزشی خراسان و رشته‌های تخصصی در این حوزه، مقرر شد، اطلاعات و اسناد از سوی معاونت آموزش حوزه علمیه قم در اختیار معاونت آموزش حوزه خراسان قرار گیرد.

حوزه‌های قم و خراسان تفاهم کردند که به منظور کمک جهت برگزاری هر چه بهتر امتحانات در حوزه علمیه خراسان رضوی امکان استفاده از بایگانی امتحانات و بانک سوالات توسط معاونت آموزش حوزه قم فراهم شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان