این افراد زمین رایگان می‌گیرند/ اعلام جزییات

مدیرکل راه‌وشهرسازی استان تهران گفت: ۲۸ هزار خانوار دارای سه فرزند استان تهران در صف انتظار تخصیص زمین هستند که در تلاش برای تامین زمین هستیم.

این افراد زمین رایگان می‌گیرند/ اعلام جزییات

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، قانون جوانی جمعیت یکی از مهم‌ترین قوانین در بحث افزایش جمعیت است که در سال 1400 براساس این قانون  تخصیص  زمین به خانواده هایی که فرزند سوم آنها  از 24 آبان 1400 به بعد متولد شده، زمین رایگان واگذار کند.

باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: البته شرط دیگری که سر راه متقاضیان دریافت این زمین‌ها وجود دارد، این است که نرخ باروری شهرستان محل زادگاه پدر یا فرزند نباید آمار بالای 2.5 درصد داشته باشد.

براساس این گزارش یکی از شهرهایی که زمین به خانوارها واگذار می‌کند استان تهران است که طبق اعلام حسین جنتی مدیرکل راه وشهرسازی استان تهران، روند تخصیص زمین به متقاضیان جوانی جمعیت ادامه دارد و در تلاش برای تامین زمین هستیم گفت: اما نباید این نکته فراموش شود که در استان تهران همانند سایر استان‌های کشور  زمین به میزان کافی وجود ندارد و در برخی از مناطق با مشکل کمبود زمین مواجه هستیم.

وی ادامه داد: 31هزار متقاضی جوانی جمعیت در استان تهران داریم که تاکنون برای 2هزار و 500 خانوار قرارداد زمین منعقد شده است.

او بیان کرد: 28 هزار متقاضی در صف انتظار زمین داریم که پیشنهاد می‌شود در حال حاضر سایت ثبت نام به صورت موقت بسته شود و بعد از تامین زمین برای متقاضیان در صف انتظار مجدد باز شود. 

طبق  آخرین آمارهای اعلام شده 84 هزار خانوار در قالب طرح جوانی جمعیت صاحب زمین شدند.

در راستای اجرای این طرح و براساس آخرین اعلام وزارت راه‌وشهرسازی، تا اواخر بهار امسال بیش از 74هزار قطعه زمین و اخیرا نیز 10 هزار قطعه زمین به مشمولان این طرح تخصیص داده شده که آمار زمین‌های واگذارشده را تاکنون به بیش از 84هزار قطعه رسانده است.

پیش از این اعلام شده بود که‌ هزینه آماده سازی هر قطعه زمین حدود 200 میلیارد تومان بوده و ارزش ریالی هر قطعه زمین 2میلیارد تومان است که ممکن است  یک قطعه زمین به چند خانوار واگذار شود.

223225

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان