طرز تهیه آش یخ خوش طعم به روش سنتی

یکی از انواع آش های پرطرفدار آش یخ می باشد که مناسب فصل گرم است و به راحتی و در مدت زمان کمی آماده می شود به همین خاطر، در این مقاله طرز تهیه آش یخ را به شما دوستان آموزش خواهیم داد.

طرز تهیه آش یخ خوش طعم به روش سنتی

آش یخ یکی از غذا های محبوب و محلی استان آذربایجان شرقی می‌ باشد که بیشتر این غذا در ماه مبارک رمضان تهیه می‌ شود که طرفداران زیادی را به خود جذب کرده است از این رو، اگر شما نیز تمایل به تهیه این نوع آش در منزل دارید بهتر است تا پایان مطلب طرز تهیه آش یخ همراه ما باشید.

روش تهیه آش یخ

طرز تهیه آش یخی با طعم عالی

آش یخی در بین مردم تبریز طرفداران زیادی دارد و با دیگر آش‌ ها کاملاً متفاوت است که یکی از تفاوت‌ های این آش با دیگر آش‌ ها استفاده از یخ در تهیه آن است و یکی از بهترین غذا هایی می‌ باشد که شما را از عطش و گرمای تابستان دور می کند و با مواد ساده‌ ای تهیه می‌ شود که در ادامه مطلب طرز تهیه این آش را به شما آموزش می‌ دهیم تا به راحتی و در مدت زمان کمی این آش خاص‌ و متفاوت را تهیه و نوش جان نمایید.

مواد لازم :

  • یخ :  به مقدار لازم
  • برنج : صد گرم
  • ماست ترش :پانصد گرم
  • سبزی جعفری، تره، ترخون و گشنیز : به مقدار لازم
  • ادویه، نمک و فلفل : به مقدار لازم

نحوه تهیه :

در روش تهیه آش یخ ابتدا سبزی‌ ها را کامل شسته و خرد نمایید و از قبل برنج را به مدت تقریباً چهار ساعت خیس کنید.

حالا بعد از زمان چهار ساعت برنج را به همراه سبزی ها، ادویه، نمک و فلفل بر روی حرارت گذاشته تا با هم مخلوط شوند و بعد یک لیتر آب را داخل قابلمه ریخته و اجازه دهید تا کاملاً بجوشد.

حالا اجازه دهید تا آب آش تمام شود و به حالت قبل از دمی درآید در این مرحله سیر را رنده کرده و کاملا له کنید و آن را به آش اضافه کنید و از روی حرارت بردارید و هم بزنید تا سرد شود.

در مرحله پایانی هر زمان که میل داشتید می‌ توانید دو ملاقه از ماست ترش محلی را با یک ملاقه از آش ترکیب کرده و بعد از ریختن یخ نوش جان کنید.

نحوه تهیه آش یخ

سخن پایانی

برخی ازا فراد تصور می کنند که آش مناسب فصل سرد می باشد اما آش های تابستانی مانند آش یخی نیز در فصل تابستان بسیار پرطرفدار است  و می توانید بعد از کار های روزانه در یک ظهر تابستانی این آش خوشمزه را تهیه و نوش جان کنید و به منظور آشنایی با طرز تهیه آش ترش شمالی و طرز تهیه آش سرکه می توانید روی لینک مورد نظرتان کلیک نمایید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان