طرز تهیه بستنی هندوانه با سه روش مختلف

بستنی هندوانه یکی از بستنی های بسیار پرطرفدار و خوش طعم است که مناسب فصل تابستان می باشد و در مدت زمان کمی می توانید تهیه کنید که در این مقاله طرز تهیه بستنی هندوانه را در اختیارتان خواهیم گذاشت.

طرز تهیه بستنی هندوانه با سه روش مختلف

یکی از انواع بستنی های خانگی محبوب بستنی هندوانه و بستنی اسکوبی هندوانه می باشد که به عنوان محبوب ترین انواع بستنی تابستانی محسوب می شود و به راحتی می توانید در منزل تهیه کنید بنابراین، اگر شما تیز به دنبال طرز تهیه بستنی هندوانه هستید بهتر است تا پایان مطلب ما را همراهی کنید.

آشنایی با طرز تهیه بستنی هندوانه

طرز تهیه بستنی هندوانه بسیار خوشمزه و پرطرفدار

هندوانه یکی از پرطرفدارترین میوه های تابستانی می باشد که می توانیذ با این میوه خوشمزه انواع دسر و همپنین بستنی تهیه کنید که در ادامه مطلب طرز تهیه بستنی هندوانه با سه روش مختلف را به شما آموزش خواهیم داد.

مواد لازم :

  •  هندوانه خرد شده : دو و یک دوم لیوان دسته دار فرانسوی
  • عصاره وانیل : یک قاشق غذا خوری
  • آب لیموی تازه : دو قاشق غذا خوری
  • گلاب : یک قاشق غذا خوری
  • شکر : به مقدار لازم

نحوه تهیه

 این نوع بستنی یه دلیل اینکه از مواد ساده ای تهیه می شود بسیار پرطرفدار ست و در این بستنی استفاده از انواع طعم دهنده ها سلیقه ای می باشد و بسته به ذائقه تان می توانید مقدار را کمتر یا بیشتر نمایید که به منظور تهیه این نوع بستنی باید تمام مواد را با هم میکس شده و داخل فریزر گذاشته تا یخ بزند و به منظور تهیه این نوع یستنی باید مراحل زیر را انجام دهید:

 ابتدا پوست و هسته هندوانه را جدا کرده و گوشت قرمز هندوانه را خرد نمایید سپس داخل مخلوط کن قرار دهید.

 حالا به هندوانه عصاره وانیل، آبلیمو، گلاب یا عرقیجات مختلف بیفزایید و با کمک مخلوط آن ها را باهم میکس کنید تا هندوانه پوره و یکدست شود حالا اگر هندوانه شیرین نبود به مواد مقداری شکر یا غسل بیفزایید.

در مرحله بعدی قالب بستنی چوبی را آماده کرده و داخل آن پوره هندوانه مبکس شده با طعم دهنده ها ریخته و بعد داخل آن چوب بستنی بگذارید سپس قالب را داخل فریزر گذاشته و اجازه دهید بستنی به مدت چهار تا پنج ساعت داخل فریزر بماند.

در مرحله پایانی از طرز تهیه بستنی هندوانه قالب بستنی را از یخچال خارج کرده و به مدت یک دقیقه داخل آب گرم گذاشته و البته می توانید به مدت سه تا پنج دقیقه در دمای محیط نیز قرار دهید تا به بستنی ها از قالب جدا شوند و حتما از یخ زدن بستنی اطمینان حاصل نمایید، نوش جان.

آموزش تهیه بستنی با شیر بدون بستنی ساز

می توانید با شیر نیز بستنی هندوانه خوشمزه ای تهیه  کنید که در ادامه مطلب طرز تهیه ان را به شما آموزش خواهیم داد.

مواد لازم :

  •  هندوانه خرد شده : شش لیوان دسته دار فرانسوی
  • خامه : یک و یک دوم لیوان دسته دار فرانسوی
  • شیر : یک و یک دوم لیوان دسته دار فرانسوی
  • شکر : یک دوم لیوان
  • وانیل : یک قاشق چای خوری

مراحل تهیه :

ابتدا هندوانه را برش زده و پوست آن را گرفته و خرد نمایید و به شکل پوره با کمک چنگال در آورید و هسته ان را نیز جدا کنید.

حالا برش های هندوانه را داخل پاکت زیپ کیپ ریخته و با کمک گوشتکوب کوبیده و نرم کنید و یا داخل مخلوط کن بریزید.

حالا شیر، وانیل، خامه و در صورت نیاز شکر را به هندوانه بیفزایید و مجدداً هم بزنید تا یکدست شود و بعد مایه حاصل را داخل قالب بستنس یا براونی ریخته و اجازه دهید سه ساعت داخل فریزر بماند.

در مرحله بعدی زمانی که بستنی کامل یخ نزده بعد از سه ساعت قالب را از فریزر خارج کرده و مجدااً مواد را با هم داخل میکسر قرار دهید و روی حالت پالس میکسر زده تا مایه بستنی حالت کرمی شود و مجداا بستنی را داخل قالب بریزید.

در مرحله پایانی اجازع دهید دهید مایه بستنی به مدت سی دقیقه دیگر داخل فریزر بماند و بعد آن را نوش جان کنید.

آموزش تهیه بستنی هندوانه

 دستور تهیه بستنی در یستنی ساز

در صورتی که بستنی ساز در دسترس دارید به منظور درست کردن بستنی هندوانه نیازی به خارج کردن قالب از داخل فریزر و هم زدن دوباره آن نمی باشد و زمانی که طبق روش بالا مایه بستنی را تهیه کردید ان را داخل بستنی ساز ریخته و روی حالت مورد نظرتان تنظیم نمایید و بعد از اماده شدن نوش جان نمایید.

نکات تکمیلی

1. در صورتی که به منظور تهیه بستنی یخی هندوانه قالب مخصوص بستنی یخ در دسترس نداشتید می توانید پوره بستنی را داخل لیوان های یک بار مصرف ریخته و در فریزر بگذارید و همچنین از قاشق چای خوری به جای چوب بستنی استفاده نمایید.

2. بسته به ذائقه تان می توانید میزان شکر یا عسل اضافه نمایید.

3.  در صورتی که به منظوره پوره کردن هندوانه از مخلوط کن اسنفاده می کنید پیش از ریختن هندوانه ها داخل میکسر هسته آن ها را جدا نمایید.

4. اگر تمایل به تهیه بستنی داخل فریزر دارید اما نمی خواهید بستنی بافت یخی داشته باشد هر یک ساعت یک بار ظرف بستنی را خارج کرده و با کمک قاشق هم بزنید تا هوا به داخل آن نفوذ نماید و پنج تا شش بار این کار را انجام دهید و بهتر است روی ظرف سلفون کشیده و بعد داخل فریزر قرار دهید.

5. به منظور تهیه بستنی هندوانه می توانید از دانه های کاکائو، شکلات چیپسی، برش های میوه های مختلف، اسمازتیز، پودر یا خلال مغز ها استفاده نمایید.

6. در نحوه تهیه بستنی هندوانه با خامه می توانید از خامه صبحانه نیز استفاده نمایید و دقت داشته باشید که خامه مورد نظرتان کم چرب باشد و در صورت تمایل می توانید به منظور تزیین روی بستنی از کمی خامه استفاده نمایید.

نحوه تهیه بستنی هندوانه

شما دوستان به منظور آشنایی با طرز تهیه بستنی ترکیه ای و طرز تهیه بستنی شیر شکلاتی می توانید روی لینک مورد نظر کلیک نمایید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان