زیباترین جملات کتاب دن کیشوت

کتاب دن کیشوت یکی از رمان های مشهور اسپانیایی است که اثر میگل دو سروانتس می باشد که دارای جملات ناب با مفاهیم دلنشینی است که در این مقاله جملات کتاب دن کیشوت را در اختیار شما دوستان عزیز خواهیم داد.

زیباترین جملات کتاب دن کیشوت

کتاب دن کیشوت در دو بخش و در سال 1605 و 1615 انتشار پیدا کرد که معمولاً این رمان به عنوان اولین زمان مدرن تاریخ محسوب می شود که دارای متن های نابی می باشد بنابراین، اگر شما نیز تمایل به مطالعه جملات کتاب دن کیشوت دارید می توانید تا پایان مطلب همراه ما باشید.

جملات دلنشین کتاب های دن کیشوت

اکثر افراد به مطالعه کتاب علاقه زیادی دارند و همچنین تمایل زیادی به استفاده از متن کتاب های معروف و پرطرفدار در شبکه های اجتماعی دارند که کتاب دن کیشوت جزو رمان های پرطرفدار است که در این مقاله متن های دلنشین کتاب دن کیشوت را در اختیارتان گذاشته ایم تا بتوانید از بین آن ها متن های نابی را انتخاب کنید و در شبکه های اجتماعی نیز از آن ها استفاده نمایید.

جملات کتاب دن کیشوت با مفاهیم ناب

سه متن کوتاه از کتاب دن کیشوت

ولی تو را به جان خودت بگو ببینم آیا در پهنه گیتی هرگز پهلوانی دلاورتر از من دیده‌ای؟ آیا هرگز در تواریخ خوانده‌ای که کسی در حمله بی‌باک‌تر، در دفاع مصمم‌تر، در ضربت زدن ماهرتر و در واژگون کردن دشمن چابک‌ دست‌تر از من بوده باشد؟ سانکو گفت: حقیقت این است که من هرگز تاریخ نخوانده‌ام زیرا من نه خواندن می‌دانم و نه نوشتن، لینک چیزی که می‌توانم به جرات تضمین کنم این است که من تاکنون به اربابی بی‌باک‌تر از حضرت عالی خدمت نکرده‌ام، و خدا کند که این بی‌باکی‌ها به قیمتی که الآن عرض کردم تمام نشود.

******

پس از پایان این مکالمه بحث دیگری شروع شد و سوار که ویوالدو نام داشت از دن کیشوت پرسید که سبب مسافرت وی با لباس زرم، آن هم در دوره صلح کامل و در ولایتی چنین امن و امان چیست؟ دن کیشوت در جواب چنین گفت: حرفه‌ای که من پیشه کرده‌ام و عهد و میثاقی که من بسته‌ام به هیچ وجه اجازه نمی‌دهد که من به وضعی جز این به سفر بروم. فراغت و راحت و ناز و نعمت و تفرج و تفریح برای مردم زن صفت درباری مقرر شده‌اند، لیکن خستگی‌ها و شب‌زنده‌داریها و سلاح‌های زرم جز برای مردانی که جهان ایشان را به نام پهلوان سرگردان می‌شناسد، و این بنده ناقابل با آن‌که احقر ایشانم افتخار دارم که یکی از ایشانم، به وجود نیامنده‌اند.

******

متن کتاب دن کیشوت با مفاهیم ناب

نمی‌توان افعی را به خاطر زهری که در دهان دارد ولو آن زهر مسبب مرگ کسی شود سرزنش کرد، چون طبیعت است که آن زهر را به او داده است، مرا نیز به خاطر این که زیبا آفریده شده‌ام نباید سرزنش کرد. زیبایی در وجود زن نجیب به آتشی می‌ماند که از دسترس دور بماند و به شمشیری که در گوشه‌ای افتاده باشد. وقتی کسی به آن دو نزدیک نشود نه آتش می‌سوزاند و نه شمشیر می‌برد.

******

جملات زیبای کتاب دن کیشوت

در جهان خاطره‌ای نیست که بر اثر مرور زمان از یاد نرودو دردی نیست که مرگ آن را علاج نکند.

******

در دنیا کتابی به آن اندازه بد وجود ندارد که در آن نتوان چیز خوبی یافت.

******

حقیقت هرچند ظریف و شکننده باشد هرگز نخواهد شکست و هم‌چون روغن که همواره روی آب شناور است بر بالای دروغ شنا خواهد کرد.

******

خطرناکترین دشمن عشق فقر و تنگدستی است.

******

منظور و هدف من این بوده است که آداب و رسوم مرده پهلوانان سرگردان را احیا کنم و روزهای متمادی است که در یک جا می‌لغزم و در جای دیگر می‌افتم و قدری آن سوتر باز برمی‌خیزم و به همین طریق تاکنون توانسته‌ام قسمت اعظم آمال و آرزوهای خود را از طریق کمک به بیوگان و حمایت از دوشیزگان و دستگیری از ضغیران و یتیمان که از وظایف و تکالیف خاص پهلوانان سرگردان است برآورم.

******

متن ناب کتاب دن کیشوت

در پایان به شما دوستان عزیز پیشنهاد می کنیم در صورت تمایل می توانید بر روی جملات کتاب قدرت سکوت و جملات کتاب ملت عشق کلیک کرده و همچنین در شبکه های اجتماعی نیز از آن ها استفاده نمایید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان