پرزیدنت سابق مسن‌ترین نامزد انتخابات آمریکا است

ترامپ در تله بایدن

شماره روزنامه: ۶۰۹۹ تاریخ چاپ: ۱۴۰۳/۰۶/۲۱ ...

نامزد دموکرات‌ها با این چالش مواجه شده بود که با توجه به سن و سال خود می‌تواند کشور را اداره کند؟ در آن مناظره با توجه به کهولت سن بیشتر، بایدن، پذیرای شکست شد. دو ماه و نیم بعد، بازیگران این رقابت جابه‌جا شده‌اند و نامزد دیگری که به سمت باشگاه هشتادسالگی می‌رود، مورد پرسش واقع شده است. اینکه آیا او در این آزمون موفق می‌شود یا خیر، ممکن است بر ساکن بعدی دفتر بیضی شکل کاخ سفید تاثیر بگذارد. در سن 78سالگی، دونالد جی.‌ترامپ، رئیس‌جمهور سابق، انرژی بیشتری از خود نشان می‌دهد و با صدای مستحکم‌تری نسبت به جو بایدن در 81سالگی صحبت می‌کند؛ اما او نیز نام‌ها را با هم قاطی می‌کند، حقایق را وارونه می‌گوید و کم گاف نداده است.

سخنرانی‌های گیج‌کننده، اظهارات بعضا نامنسجم و طغیان‌های شدید ترامپ سوالاتی را درباره سلامت شناختی‌اش ایجاد کرده و بر اساس نظرسنجی‌ها، تردیدها را در میان اکثریت رای‌دهندگان برانگیخته است. با خارج شدن بایدن از رقابت‌ها حالا همه چیز علیه ترامپ شده است. ترامپ اکنون مسن‌ترین فردی است که نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری یک حزب اصلی ایالات متحده شده است و اگر برنده شود، تا پایان دوره ریاست‌جمهوری خود یعنی زمانی که 82ساله می‌شود، مسن‌ترین رئیس‌جمهور تاریخ خواهد شد.

در زمانی که بایدن رقیب او بود، او توانست از سوالات درباره سن و سال خود فرار کند؛ اما حالا نامزد جمهوری‌خواهان با رقیبی روبه‌رو است که 59سال سن دارد و دو دهه از وی کوچک‌تر است. این موضوع با برخی از اجراهای عمومی اخیر ترامپ دوباره مطرح شده است؛ به‌ویژه با جواب پرتی که نسبت به مراقبت از کودکان داد، انتقادات نسبت به سن و سال او بالا گرفته است. ترامپ در پاسخ به این سوال که چگونه به خانواده‌های کارگر آمریکایی که تحت فشار هزینه‌های مراقبت از کودکان هستند کمک می‌کند، در میان انبوهی از جملات ناتمام سرگردان شد و جواب‌های بی‌ربط داد و حتی آن را به تعرفه واردات گره زد. کلیپی از این مبادله پرسش و پاسخ در فضای مجازی پخش شد و این کلیپ با تیترهایی همچون «نامفهوم»، «ناسازگاری» و «بیهوده» مورد استقبال قرار گرفت.

کاخ سفید و متحدان هریس به قول چند دموکرات، «کلمه سالاد» را برای این بلبشوی ذهنی ترامپ انتخاب کردند. کاترین‌ام.کلارک، نماینده ماساچوست، دموکرات شماره2 مجلس نمایندگان، در رسانه‌های اجتماعی نوشت: «او نمی‌توانست کلمات یک جمله منسجم را پشت سر هم بگوید.» به گفته تحلیلگران، در نتیجه، ترامپ در این مناظره - که روز گذشته به وقت محلی برگزار شد- مجددا مورد بررسی قرار خواهد گرفت. کاتلین هال جیمیسون، محقق ارتباطات ریاست‌جمهوری در دانشکده ارتباطات آننبرگ در پنسیلوانیا می‌گوید: «از آنجا که کمپین و مطبوعات نزدیک به هریس توجه خود را به پریشان‌گویی ترامپ درباره سوال اخیر معطوف کرده‌اند، او اکنون در معرض همان آزمون «انسجام ذهنی‌ای» قرار می‌گیرد که بایدن پیش‌تر قرار گرفته بود.»

ترامپ مدت‌هاست درگیر سخنرانی‌های بدون نوشته و مملو از اشتباه است. جملات او عمدتا پر از غلط‌های قواعدی است. او ظاهرا تصادفی از یک موضوع به موضوع دیگر شناور می‌شود و اغلب شنوندگانی را که به دنبال یک نکته اصلی هستند، گیج می‌کند. کارشناسان آن را ناشی از کهولت سنی ترامپ می‌دانند. به نظر می‌رسد ترامپ در تله بایدن افتاده است. گاهی اوقات او ادعاهای نادرستی می‌کند که آن‌قدر دور از ذهن است که باعث می‌شود فرسنگ‌ها با واقعیت فاصله داشته باشد. چندی پیش او مدعی شده بود که فرزندان شما به مدرسه می‌روند و بعد با عمل جراحی با یک جنس دیگر به خانه باز می‌گردند. او مدعی شده بود که مدرسه تصمیم می‌گیرد که فرزندانتان باید عمل جراحی کند یا نه.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان