کریمی خبر داد:

کمیته وقف و کارکردهای اقتصادی آن ایجاد می‌شود

گروه حوزه‌های علمیه: دبیر انجمن اقتصاد اسلامی حوزه علمیه از ایجاد کمیته‌های وقف و کارکردهای اقتصادی آن و همچنین بانکداری اسلامی در مرکز تحقیقات اسلامی مجلس خبر داد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سعید کریمی در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) گفت: با همکاری انجمن اقتصاد اسلامی حوزه، بنا داریم تا کمیته وقف و کارکردهای اقتصادی آن را ایجاد کنیم تا مسائل مربوط به این حوزه با جدیت و دقت بیشتری پیگیری شود.

وی ادامه داد: آخرین فعالیت انجمن اقتصاد اسلامی حوزه برگزاری نشستی علمی با موضوع اقتصاد مقاومتی برای بررسی لایحه رفع رکود بود که از سوی دولت ارایه شد و این نشست از سوم تا ششم شهریور ماه در مشهد با حضور صاحبنظران اقتصادی از حوزه و دانشگاه برگزار شد.

کریمی اظهار کرد: استادان دانشگاه‌های امام صادق(ع)، تربیت مدرس، پژوهشگاه حوزه و دانشگاه و فرهنگ و اندیشه اسلامی از جمله حاضران در این نشست بودند.

وی همچنین از تشکیل کمیته‌ای برای حمایت از تولید ملی در مرکز تحقیقات اسلامی مجلس و با همکاری این انجمن خبر داد و افزود: تاکنون دو نشست و جلسه این کمیته تشکیل و راه‌کارهای حمایت از تولید ملی بررسی شده است.

دبیر انجمن اقتصاد اسلامی حوزه تصریح کرد: تشکیل کمیته وقف و کارکردهای اقتصادی آن از دیگر فعالیت‌هایی است که در آینده نزدیک انجام می‌شود و نامه‌نگاری‌هایی نیز با دبیرخانه و مرکز پژوهش‌های مجلس همچنین استادان حوزه و دانشگاه در این زمینه صورت گرفته است.

وی اظهار کرد: کمیته بانکداری اسلامی نیز یکی از کمیته‌های فعال در مرکز تحقیقات اسلامی مجلس است که تاکنون 26 جلسه درباره قوانین عملیات بانکی برگزار کرده و قانون پیشنهادی عملیات بانکی بدون ربا مورد بررسی و پیشنهادات به کارگروه اقتصادی مجلس فرستاده شده تا پس از بررسی به کمیسیون اقتصادی و در نهایت صحن علنی مجلس برود.

کریمی اقتصاد مقاومتی را محور تصمیم‌سازی‌ها در کمیته‌های مختلف اقتصادی مرکز تحقیقات اسلامی مجلس و محور برنامه‌ها و نشست‌های علمی انجمن اقتصاد برشمرد.

وی همچنین از آمادگی انجمن اقتصاد اسلامی حوزه برای برگزاری کارگاه‌ها و نشست‌های مشترک جهت تبیین اقتصاد مقاومتی و بررسی ابعاد مختلف و راهکارهای تحقق آن خبر داد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر