ماهان شبکه ایرانیان

طرز تهیه جوجه کباب چیمیچوری غذایی خوش طعم و متفاوت

یکی از انواع کباب های بسیار خوشمزه کباب چیمیچوری است. که طرفدران زیادی را به خود جذب کرده است و بسیار ساده و راحت تهیه می شود به همین خاطر، در این مقاله طرز تهیه کباب چیمیچوری را به شما آموزش خواهیم داد.

طرز تهیه جوجه کباب چیمیچوری غذایی خوش طعم و متفاوت

همانطور که می دانید یکی از غذاهای بسیار خوشمزه ایرانی و ترکی جوجه کباب است. که مناسب مهمانی ها و جشن می باشد که دارای انواع مختلفی است،  و یکی از انواع خوشمزه آن جوجه کباب چیمیچوری می باشد. بنابراین، اگر شما نیز از آن دسته افرادی هستید که تمایل به تهیه این غذا در منزل دارید بهتر است تا پایان مطلب طرز تهیه جوجه کباب چیمیچوری همراه ما باشید.

آموزش تهیه جوجه کباب چیمیچوری

طرز تهیه جوجه کباب چیمیچوری با طعم بی نظیر

جوجه کباب ها تقریبا روش پخت یکسانی دارند و فقط موادی که با آن مرغ را مزه می کنند متفاوت می باشد. که در تهیه جوجه کباب چیمیچوری یک سس با سبزیجات خرد شده تهیه می شود. و به عنوان یک غذای بین المللی محسوب می شود، که هم روی فر و هم روی کباب می توانید آن را تهیه نمایید. و هم در زمان پخت و هم بعد از پخت از سس تهیه شده  روی کباب استفاده می شود و با برنج می توانید نوش جان کنید،

مواد لازم :

  • سینه مرغ بدون پوسته : دو عدد
  • روغن زیتون : دو قاشق غذا خوری
  • نمک و فلفل سیاه : به میزان لازم

مواد لازم برای تهیه سس :

  • جعفری خرد شده : یک دوم پیمانه
  • روغن زیتون : یک دوم پیمانه
  • سرکه قرمز : یک چهارم پیمانه
  • سیر : سه حبه
  • آویشن خشک : یک قاشق غذا خوری
  • زیر : یک دوم قاشق غذا خوری
  • فلفل قرمز خرد شده : یک چهارم قاشق غذا خوری
  • نمک : یک دوم قاشق غذا خوری

نحوه تهیه

به منظور تهیه جوجه کباب چیمیچوری ابتدا مواد لازم را برای تهیه سس خرد کرده و داخل کاسه مناسبی باهم ترکیب کرده و کنار بگذارید.

حالا سینه مرغ را شسته و به شکل مکعبی خرد نمایید و بعد تکه های گوشت را داخل کاسه مناسبی ریخته و دو قاشق غذا خوری از سس تهیه شده را به مرغ ها بیفزایید و آن را با دست کمی مخلوط کنید.

حالا روی درب کاسه را با سلفون پوشانده و آن را به مدت یک ساعت داخل یخچال گذاشته تا استراحت کند و گوشت مزه دار شود.

حالا مرغ را از یخچال خارج کرده و بعد روغن زیتون را با مقداری نمک و فلفل ترکیب کرده و تکه های کوشت مرغ را به مخلوط روغن زیتون و ادویه ها آغشته نمایید و بعد فر را با دمای 180 درجه روشن کرده تا گرم شود.

حالا کف سینی فر را توری فلزی گذاشته تا کباب ها به سینی فر نچسبند و از سینی فر فاصله داشته باشند  و بعد آن ها را به سیخ کشیده و روس سینی فر گذاشتع و اجازه دهید  تا داخل پخته شوند.

حالا پس از زمان ده دقیقه که روی کباب ها برشته شدند آن ها را پشت رو کرده تا سمت دیگر آن نیز پخته شوند که برای سمت دیگر آن زمان کمتری نیاز است و بعد روی کباب ها سس تهیه شده ریخته و با برنج نوش جان کنید.

نحوه تهیه جوجه کباب چیمیچوری

در پایان به شما دوستان عزیز پیشنها می کنیم در صورت تمایل می توانید به منظور آشنایی با طرز تهیه کباب پنجابی و طرز تهیه کباب کوبیده با دل مرغ روی لینک مورد نظرتان کلیک نمایید

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان