از سوی جامعه المصطفی(ص)؛

چاپ محدود دومین شماره قرائت‌پژوهی/ توزیع، پس از اخذ مجوز علمی پژوهشی

گروه حوزه‌های علمیه: به گفته مدیر داخلی دوفصلنامه پژوهش‌نامه قرائت‌پژوهی، دومین شماره این نشریه آماده چاپ شده که پس از دریافت درجه علمی پژوهشی، با تیراژ بالا چاپ و توزیع خواهد شد.

حسن فروغی، مدیر داخلی دوفصلنامه قرائت‌پژوهی جامعه المصطفی العالمیه در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) گفت: در اولین شماره این مجله، هفت مقاله از سوی صاحبنظران و استادان ارایه شد، اما در این شماره شش موضوع در شش مقاله بررسی شده است.

وی ادامه داد: این مقالات به ترتیب شامل بررسی انگاره تواتر قرائات، بررسی دیدگاه‌های رژی بلاشر درباره قرائات، قرائت و تلاوت همراه با تدبر است.

فروغی تصریح کرد: قرائات منسوب به ائمه اطهار(ع) در مجمع البیان، گستره جغرافیای تاریخی قرائات در جهان اسلام و همچنین وقف بیان در آیه 217 سوره مبارکه بقره، سه عنوان دیگر مقالات این پژوهشنامه را تشکیل می‌دهند.

وی افزود: مقاله بررسی انگاره تواتر قرائات توسط حجت‌الاسلام سیدرضا مودب و علیرضا محمدی فرد، بررسی دیدگاه‌های رژی بلاشر درباره قرائات توسط مجید معارف و مقاله قرائت و تلاوت همراه با تدبر توسط مهدی رستم‌نژاد و علی علیزاده نوشته شده است.

فروغی عنوان کرد: همچنین مقاله قرائات منسوب به ائمه اطهار(ع) در مجمع البیان توسط محمدتقی دیاری و شهلا نوری، گستره جغرافیای تاریخی قرائات در جهان اسلام توسط محمدرضا حاجی اسماعیلی و مقاله وقف بیان در آیه 217 سوره مبارکه بقره توسط محمدرضا ستوده‌نیا و شهلا عابدینی نوشته شده است.

وی ادامه داد: شماره دوم این مجله با هدف دریافت مجوز علمی پژوهشی به وزارت علوم ارسال شده است و به همین دلیل به صورت تیراژ چاپ نشده و منتظر دریافت این مجوز هستیم تا پس از آن در تیراژ مدنظر در اختیار علاقه‌مندان قرار دهیم.

وی این مجله را نخستین مجله قرائت‌پژوهی در این سطح بالا توصیف کرد و گفت: این مجله از پائیز سال گذشته کار خود را آغاز کرد و اولین شماره آن با پیام حجت‌الاسلام والمسلمین اعرافی، رئیس جامعه المصطفی(ص) در ابتدای سال 93 منتشر شد و می‌تواند گام مهمی در ارتقاء دانش قرآنی قاریان کشور و نگاه علمی به مقوله قرائت باشد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان