ماهان شبکه ایرانیان

پرداخت ۴۰۰میلیون وام قرض‌الحسنه بانک مهر ایران

شماره روزنامه: ۶۱۱۱ تاریخ چاپ: ۱۴۰۳/۰۷/۷ ...

وی تصریح کرد: در گذشته برخی از بانک‌های تجاری درصدی از تسهیلات را نزد خود نگه می‌‌داشتند و بلوکه می‌کردند تا به میزان سودی که مورد نظر بود را از مشتری دریافت کنند. اما در بانک قرض‌الحسنه مهر ایران بخشی از کارمزد مربوط به امتیازی است که مشتری باید با سپرده‌گذاری در طول دوره کسب می‌‌کرد. علاوه بر آن در برخی تفاهم نامه‌ها سهم کارمزد سپرده مشتریان صفر در نظر گرفته می‌شود.

مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران با بیان اینکه هرسال بانک مرکزی با توجه به افزایش تعرفه پیامک توسط اپراتورها مجوز افزایش قیمت به بانک‌ها را می‌دهد، اظهار کرد: حدود 1500میلیارد تومان هزینه برای بخش‌های زیرساختی بانک موردنیاز است و باید از محل کارمزدهای بانکی تامین شود؛ اما این افزایش قیمت اجرایی نمی‌شود.

وی ادامه داد: این در حالی است که در سال گذشته 350میلیارد تومان هزینه پیامکی بوده که حدود 200میلیارد تومان از طریق تعرفه‌ها تامین شده است.

شمسی‌نژاد در خصوص اخبار منتشرشده وام کارکنان بانکی گفت: بانک قرض‌الحسنه مهر ایران وام‌‌های کارمندان خود را بر اساس مصوبات شورای هماهنگی بانک‌ها پرداخت کرده و تسهیلاتی که کارمندان شبکه بانکی اعم از خصوصی و دولتی دریافت می‌کنند طبق مصوبه بانک مرکزی است و پرداختی خارج از قوانین صورت نمی‌گیرد.

وی ادامه داد: مبلغی که برای بانک مهر ایران اشاره شد، مانده تسهیلاتی است که جمع وام‌‌های ضروری و غیر‌ضروری است و وام‌‌های پرداختی به کارکنان بانکی در قالب قرض‌الحسنه نیست، بلکه مرابحه و با سود10تا18درصد است.

وی درخصوص تسهیلات تکلیفی اعلام کرد: همه در انتظار دریافت وام قرض‌الحسنه هستند و باید توجه داشته باشند که این تسهیلات از منابع سپرده‌گذاران تامین می‌شود.

وی ادامه داد: بهتر است زمان بازپرداخت برخی وام‌ها کوتاه‌تر شود. مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران گفت: در قانون بودجه امسال دو بانک قرض‌الحسنه از پرداخت تسهیلات تکلیفی ازدواج و فرزندآوری معاف بودند؛ اما در اواسط تابستان گذشته بانک مرکزی این وام‌‌ها را دوباره تکلیف کرد که در مجموع 31‌هزار میلیارد ریال وام ازدواج و فرزندآوری در 5‌هزار و 616 فقره پرداخت شده است.

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان