ماهان شبکه ایرانیان

تاثیر مصرف روزانه یک عدد تخم مرغ در کاهش خطر ابتلا به زوال عقل

یک مطالعه جدید نشان داده که مصرف روزانه یک عدد تخم مرغ ممکن است حافظه را بهبود بخشد و از شما در برابر "زوال عقل" محافظت کند.

بر اساس مطالعه جدیدی که در ژورنال Nutrients منتشر شد، کسانی که یک تخم‌مرغ در روز می‌خورند، در مقایسه با افرادی که به‌صورت هفتگی یا ماهانه تخم‌مرغ می‌خورند، به میزان کمتری با خطر ابتلا به زوال عقل روبرو بوده‌اند.
 
به نوشته نشریه پزشکی Everyday Health و به عقیده محققان دانشگاه ولورهمپتون بریتانیا، تخم‌مرغ‌ منبع خوبی از کولین، فولات، ویتامین D، ید، ویتامین‌های B و پروتئین با کیفیت بالا و اسیدهای چرب غیراشباع است که همگی نقش محافظتی در برابر بیماری زوال عقل دارند.
 
به گزارش دویچه وله، این مطالعه داده‌های مربوط به عادات غذایی 233 بزرگسال در چین را برای دو سال مورد بررسی قرار داد.
 
نتایج نشان داد احتمال ابتلا به زوال عقل و به‌خصوص آلزایمر در افرادی که هفتگی تخم مرغ می‌خوردند، در مقایسه با افرادی که روزانه یک تخم مرغ می‌خوردند، 1.76 برابر بیشتر بود.
 
تخم مرغ یک پروتئین کامل و حاوی هر 9 اسید آمینه ضروری است که بدن نمی‌تواند به تنهایی آنها را تولید کند.
 
در گذشته، پزشکان هشدار داده بودند که تخم‌مرغ ممکن است به خاطر وجود کلسترول بالا در زرده آن، برای سلامت قلب مضر باشد. این عقیده تا حد زیادی در طول زمان تغییر کرده است و مطالعات عمده اخیر نشان داده که مصرف یک عدد تخم مرغ در روز، برای اکثر افراد بی‌خطر است.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان