ماهان شبکه ایرانیان

آزار و کشتن یک روباه / مرد حیوان آزار دستگیر شد

وی اضافه کرد: با اقدامات و بررسی های اداره حفاظت محیط زیست بوکان این فرد متخلف شناسایی و پس از دستگیری به مراجع قضایی معرفی شد.

 رییس اداره حفاظت محیط زیست بوکان (آذربایجان غربی) گفت: انتشار تصاویر یک مورد حیوان آزاری در یکی از روستاهای این شهرستان منجر به شناسایی و دستگیری متهم شد.

رحیم عبدالکریمی روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: فیلمی در فضای مجازی از یک فرد حیوان آزار در یکی از روستاهای بخش سیمینه این شهرستان منتشر شده بود که در آن اقدام به آزار و کشتن یک قلاده روباه کرده بود.

وی اضافه کرد: با اقدامات و بررسی های اداره حفاظت محیط زیست بوکان این فرد متخلف شناسایی و پس از دستگیری به مراجع قضایی معرفی شد.

رییس اداره حفاظت محیط زیست بوکان ادامه داد: هر گونه حیوان‌ آزاری محکوم بوده و با متخلفان برابر قانون و با قاطعیت تمام برخورد قانونی خواهد شد.

عبدالکریمی افزود: هر گونه آسیب زدن به حیوانات وحشی از جمله گرگ و روباه هر چند زیانی هم به مردم رسانده باشد، مصداق حیوان آزاری است و طبق قانون جرم محسوب می شود.

وی گفت: بر اساس ماده 9 بند 16 (ماده 66 قانون آئین دادرسی کیفری)، اساسنامه انجمن حمایت از حیوانات مصوب وزارت کشور، برابر مقررات کشتن، تلف و ناقص کردن حیوانات جرم محسوب می‌شود و پای کسانی که حیوان آزاری می‌کنند، به دادگاه کشیده می‌شود.

وی از شهروندان خواست درصورت مشاهده هرگونه تخلف اعم از شکار و صید، حمل، عرضه و خرید و فروش انواع جانواران وحشی و آزار رساندن به حیوانات را به اداره حفاظت محیط زیست گزارش کنند.

بوکان در جنوب آذربایجان غربی واقع شده است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان