ماهان شبکه ایرانیان

طرز تهیه کوفته سبزی شیرازی خوش طعم

شما علاقه مندان به اشپزی های خانگی متنوع در این قسمت می توانید با طرز تهیه کوفته سبزی شیرازی محبوب آشنا خواهید شد. این کوفته ویژه طعم و مزه عالی دارد.

طرز تهیه کوفته سبزی شیرازی خوش طعم

یکی از انواع کوفته های محبوب برای پذیرایی ها، کوفته شیرازی است. شما علاقه مندان به آشپزی های متنوع و خانگی در این قسمت با طرز تهیه کوفته شیرازی و روش تهیه آن آشنا می شوید

روش پخت کوفته سبزی شیرازی:

برای داشتن این کوفته محلی خوشمزه بهتر است از مواد غذایی ساده استفاده کنید. در ادامه این بخش نحوه تهیه این کوفته را مطالعه خواهید کرد. شما علاقه مندان در لینک با طرز تهیه کوفته تبریزی و کوفته زیره آشنا خواهید شد.

طرز تهیه کوفته سبزی شیرازی

مواد اولیه:-

گوشت چرخی: 150 گرم
کشمش سرخ شده:5 قاشق غذاخوری
برنج: 300 گرم
لپه:1 فنجان
سبزی: گشنیز، تره، ترخون، شوید، مرزه
فلفل، نمک، زردچوبه: به میزان لازم
گردوی خرد شده:5 قاشق غذاخوری
پیاز سرخ شده: 5 قاشق غداخوری

طرز تهیه کوفته شیرازی خانگی:

در این‌ قسمت برای آماده سازی این کوفته ویژه سالم‌ باید ابتدا مواد را از شب قبل آماده کنید. لپه ها را پاک کرده و خیس کنید. بهتر است، برنج هم از شب قبل خیس شود.

طرز تهیه کوفته سبزی

سبزی ها را پاک کرده و بشورید. درون ظرفی ریخته و زمان دهید تا آب اضافی آن کشیده شود. در مرحله بعد سبزی ها را به صورت ساطوری خرد کنید.

برنج، لپه، سبزی خرد شده را به همراه گوشت چرخی مخلوط کرده و درون مخلوط کن ریخته تا یکدست شود. به مواد مخلوط شده خود مقداری نمک، فلفل، زردچوبه و ادویه دلخواه بریزید.

مواد را به خوبی ورز داده تا یکدست شود. از مواد مورد نظر به اندازه یک پرتقال برداشته و درون آن را کمی گود کنید. درون کوفته باید از مواد دلخواه پر شود. باید مقداری پیاز داغ، گردوی خرد شده، کشمش سرخ شده را با یکدیگر ترکیب کرده و درون کوفته های گود شده را با استفاده از این مواد ترکیب کرده و بعد کوفته ها را ببندید.

در ادامه باید کوفته ها را‌ برای پخت قرار دهید. درون قابلمه ای مقداری آب جوش ریخته و زمان داده تا با حرارت گرم شود. در این مدت باید مقداری پیاز داغ تهیه کنید. درون قابلمه ای مقداری پیاز ریخته و با روغن تفت دهید. حالا باید سبزی های خرد شده را نیز اضافه کرده و تفت داده تا عطر سبزی ها بلند شده و تغییر رنگ بدهد.

مواد لازم کوفته شیرازی

کوفته ها را درون قابلمه انداخته و زیر حرارت را بلند کرده تا کوفته ها با حرارت بالا خودش را بگیرد و باز نشود. در ادامه بعد از اینکه کوفته 10 دقیقه با حرارت بالا جوشید و تغییر رنگ داد، باید زیر حرارت را کم کرده و زمان دهید تا به آرمی پخته شود. بهتر است تا درب قابلمه را کامل قرار ندهید. درب قابلمه را نیم باز قرار داده و به مدت 1 ساعت روی حرارت بگذارید.

بعد از اینکه کوفته ها پخته شد، می توانید درون ظرف مورد نظر ریخته و سرو کنید. این کوفته ویژه طعم‌ عالی داشته و برای پذیرایی در مهمانی های شما نیز گزینه عالی است. شما با داشتن این کوفته محبوب، می توانید یک غذای فوق العاده داشته باشید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان