ماهان شبکه ایرانیان

ب ام و ۲۸۰۰ ؛ داستان یک شاهکار که خرابش کردند اما ب ام و آن را احیا کرد(+عکس)

ب ام و ۲۸۰۰ جی تی اس مدل ۱۹۶۹ یک خودروی مفهومی زیبا و کمیاب، پس از سال‌ها دست‌به‌دست شدن و تغییرات متعدد، توسط ب ام‌ و خریداری و به شکل کامل مرمت شد. این خودرو که توسط طراح ایتالیایی، پیترو فروآ، طراحی شده بود، اکنون به عنوان یک نمونه‌ی بی‌نظیر از هنر طراحی خودرو در موزه ب ام‌ و در معرض نمایش قرار دارد.

عصر ایران - در دنیای خودروهای کلاسیک، گاهی اوقات با نمونه‌هایی خاص و تک‌ساخت مواجه می‌شویم که داستان جالبی برای روایت کردن دارند. یکی از این خودروها، ب ام و  2800 جی تی اس مدل 1969 است.

این خودرو که در اصل بر پایه ب ام و E9 2800 CS ساخته شده بود، توسط طراح ایتالیایی، پیترو فروآ، به طور کامل بازطراحی شد. طراح با حفظ شاسی اصلی، بخش بیرونی را به یک کوپه‌ی فست‌بک اسپرت تبدیل کرد. جلوپنجره‌ی زاویه‌دار و چراغ‌های عقب‌رفته از لبه‌ی کاپوت، از ویژگی‌های ظاهری قابل توجه این مدل بودند.

ماجراجویی احیای یک شاهکار: داستان بی‌ام‌و 2800 GTS (عکس)

با وجود حضور در نمایشگاه‌های مختلف اتومبیل، بی‌ام‌و استقبال کافی برای تولید انبوه را از این خودرو دریافت نکرد و 2800 GTS تنها در یک نسخه ساخته شد.

این خودروی خاص در سال 1971 به مالکی در بارسلونا فروخته شد و در طول سال‌ها، بارها دست به دست شد. مالکان مختلف رنگ بدنه را تغییر دادند، موتور را تعویض کردند و یک سانروف نیز روی آن نصب شد.

ماجراجویی احیای یک شاهکار: داستان بی‌ام‌و 2800 GTS (عکس)

در نهایت، در سال 2000 این خودرو در هلند برای فروش گذاشته شد و بخش “کلاسیک ب ام و ” آن را خریداری کرد. پس از یک پروسه‌ی مرمت‌سازی دو ساله، رنگ بدنه‌ی خودرو با استفاده از یک تکه‌ی کوچک رنگ اصلی که در زیر درب باک سوخت پیدا شده بود، به حالت اولیه بازگردانده شد. سانروف نیز حذف و سقف فولادی اصلی جایگزین آن شد. همچنین موتور کاربراتوری M30 نیز به خودرو بازگردانده شد.

این داستان، گوشه‌ای از تلاش و علاقه‌ی ب ام و برای حفظ میراث خود را به نمایش می‌گذارد و نشان می‌دهد که چطور یک خودروی تک‌ساخت خاص، می‌تواند دوباره به شکوه‌ی اولیه‌اش بازگردد.

 
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان