آیت‌الله مقتدایی:

نمایشگاه کتاب حوزه دین در قم دائمی شود

گروه حوزه‌های علمیه: به گفته دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه کشور، وجود نمایشگاه دائمی برای طلاب مقیم و طلاب شهرستان و حتی کشورهای دیگر مفید خواهد بود، زیرا قم حوزه جهان اسلام است و تنها متعلق به ایران نیست.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) آیت‌الله مرتضی مقتدایی دیشب 20 دی در حاشیه بازدید از نمایشگاه کتاب حوزه دین اظهار کرد: طلاب حوزه‌های علمیه چه در قم و چه در دیگر بخش‌های کشور، به چنین مرکزی نیاز دارند تا هم از کتب جدید اطلاع پیدا کنند و هم کتب درسی مورد نیاز خود را تهیه کنند و این خلاء با وجود مجموعه ناشران و نمایشگاه کتاب حوزه دین پر شده است.‌‌‌‌‌ ‌‌‌‌‌
وی تصریح کرد: کتابهای نشر نیافته که در کتابخانه‌ها قرار داشت، اکنون می تواند جمع‌آوری، تصحیح و منتشر شود تا خدمت بزرگی به عالم علم و حوزه‌های علمیه صورت گیرد.

رئیس شورای سیاست‌گذاری حوزه‌های علمیه خواهران خاطرنشان کرد: اگر با نیت خدمت به حوزه‌های علمیه فعالیت شود، ذخیره‌ای برای عالم اسلام خواهد بود.

آیت‌الله مقتدایی با اشاره به اهمیت نشر دیجیتال گفت: اگر چه نشر دیجیتال کار خوبی است اما کتاب و متون جای خود را دارد و اهل تحقیق و پژوهش با متن بیشتر انس می‌گیرند و دقت هایی که اهل تحقیق از متن در می‌آورند، در کارهای دیجیتال کمتر دیده می‌شود.

وی با تاکید بر نمایشگاه دائمی کتب دینی در قم تصریح کرد: وجود یک نمایشگاه دائمی برای طلاب مقیم و طلاب شهرستان و حتی کشورهای دیگر مفید خواهد بود زیرا قم حوزه جهان اسلام است و تنها متعلق به ایران نیست.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان