۳ خبر از نمایشگاه کتاب حوزه دین؛

اصول کافی، عقاید و افکار امام و روایت زندگی آیت‌الله بهجت منتشر شد

گروه حوزه‌های علمیه: سه اثر جدید مربوط به اصول کافی، امام خمینی و آیت‌الله‌العظمی بهجت در نمایشگاه کتاب حوزه دین در قم به نمایش گذاشته شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) کتاب اصول کافی مرحوم کلینی در نشر سرور به شیوه‌ای متفاوت به صورت چاپ 3 رنگ منتشر شده است، در حالی که معمولا در کتب دینی کمتر از چاپ رنگی استفاده می‌شود، اما برای جذب بیشتر و کشش کتب مذهبی برای نسل جوان، کتاب اصول کافی با شمایلی جدید منتشر شده است.

انتشارات سرور کار خود را از اواسط دهه 70 در کار نشر آغاز کرد و برنامه عمده کاری این انتشارات، نشر کتب فارسی علامه مجلسی بدین سبک است که این کتاب‌های به صورت تحقیق شده و با استخراج منابع منتشر می‌شوند.

یکی از کتاب‌های مورد استقبال نشر سرور، کتاب دانستی‌های قرآن در 666 معما به همراه قصه‌های پیامبران است که توسط سید فاضل شالچی‌زاده تالیف شده است.

خبر دیگر حاکی است 45عنوان کتاب تاکنون در انتشارات تسنیم به چاپ رسیده است که همگی بر پایه عقاید و افکار حضرت امام(ره) است و این انتشارات، یکی از معدود انتشارات تخصصی در زمینه دیگاه‌های امام خمینی(ره) است.

کتاب درس‌هایی از اخلاق حضرت امام(ره) امسال از سوی نشر تسنیم با شمایلی جدید منتشر شده و در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفته است که در نوبت چاپ دوم قرار دارد.

کتاب امام علی(ع) از دیدگاه امام خمینی(ره)، یکی از کتاب‌های نامی بر پایه افکار حضرت امام است که و کتاب‌های اخلاق در خانواده و نامه‌های عرفانی و عاطفی حضرت امام از دیگر عناوین پرمخاطب نشر تسنیم هستند.

رفتار و منش امام خمینی(ره) در خانه و در برخورد با اعضای خانواده، مصداق و نمونه اعلای خلق نیک اسلامی است و جایگاه رفیع علمی و سیاسی ایشان و زندگی در کسوت مرجع شیعه و رهبری ایران اسلامی، مانع دقت­‌ها و ظرافت‌های ایشان در تنظیم امور خانه و رابطه دوستانه و مؤثر با اهل خانه نبود؛ به طوری که حافظه نزدیکان ایشان، سرشار از نمونه‌ها و مثال‌های متعددی از رفتار کریمانه و بزرگوارانه ایشان است و این نمونه‌ها می‌تواند دریچه و راهنمایی به سوی سبک زندگی دینی باشد.

مجموعه حاضر در بر دارنده صد‌ها خاطره از امام است که گوشه‌ای از زندگی زیبا و سالم ایشان را به تصویر می‌کشد و خاطرات در هشت فصل عنوان بندی شده اند که به ترتیب عبارتند از: 1. آیین همسرداری، 2. تربیت فرزندان، 3. احترام به اعضای خانواده، 4. توجه و محبت به اطرافیان، 5. امام، الگوی پاکیزگی و آراستگی، 6. قناعت و ساده­ زیستی، 7. نظم در زندگی، 8. نامه‌های خانوادگی.

خبر سوم حاکی است که کتاب دردانه که مربوط به زندگی آیت‌الله‌العظمی بهجت است از اصلی‌ترین آثار غرفه انتشارات شفق در نمایشگاه کتاب حوزه دین است.

کتاب دردانه زندگی آیت‌الله‌العظمی بهجت از دوران کودکی تا زمان فوت این مرجع فقید را به روایت تصویر نشان می‌دهد.

آثار دیگری هم مربوط به آیت‌الله بهجت در این نمایشگاه برای بازدید‌کنندگان وجود دارد که مسائل اصول 3 جلدی و جامعه المسائل 5 جلدی و بهجت الفقیه از آن جمله است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان