رئیس کل دادگستری کرمان:

۱۰۰ درصد شعب قضایی استان کرمان به شبکه ملی عدالت متصل هستند/ آرشیو الکترونیکی و پالایش ۲۰۰ هزار پرونده

رئیس کل دادگستری استان کرمان با اعلام اینکه ۱۰۰ درصد شعب قضائی استان کرمان به شبکه ملی عدالت متصل شده اند، گفت: ۴۹ پروژه در زمینه بهره مندی از فناوری اطلاعات در دادگستری استان کرمان اجرا شده است.

به گزارش گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان به نقل از روابط عمومی دادگستری استان کرمان، یدالله موحد روز شنبه در نشست مشترک شورای قضایی استان با مجمع نمایندگان استان کرمان تصریح کرد: تنها 38 درصد پست‌های اداری و 46 درصد پست‌های قضائی در استان کرمان فعال هستند که نشانگر کمبود شدید منابع انسانی در دادگستری استان است.

نماینده عالی قوه قضائیه در استان کرمان بیان کرد: در سال گذشته 640 هزار پرونده در شعب شوراهای حل اختلاف و شعب قضایی دادگستری کل این استان مورد رسیدگی و صدور حکم قرار گرفته که نسبت به مدت مشابه سال قبل 11 درصد رشد داشته است.

وی با بیان اینکه سرانه هر قاضی در سال 2 هزار و یکصد پرونده است، افزود: به ازای هر 10 هزار نفر جمعیت 10 قاضی دراستان کرمان وجود دارد.

رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: آرشیو الکترونیکی و پالایش 200 هزار پرونده نیز از اقدامات بزرگ دستگاه قضایی استان کرمان در سال گذشته بوده است.

رئیس شورای قضائی استان کرمان بااشاره به اینکه هشت درصد پرونده‌های موجودی شعب و محاکم در سال جاری کم شده است، افزود: هفت درصد موجودی پرونده‌های اجرای احکام و 2 درصد اجرای احکام کیفری نیز در سال گذشته کاهش یافته است.

وی اظهار کرد: در شوراهای حل اختلاف نیز 170 هزار پرونده وارد شده و با احتساب پرونده‌های مانده از سال قبل، حدود 176 هزار پرونده مورد رسیدگی قرار گرفته است.

رئیس کل دادگستری استان کرمان درباره فعالیت شوراهای حل اختلاف نیز گفت: در استان کرمان 331 شعبه شوراهای حل اختلاف شهری و روستایی فعال است و یک هزار و 590 نفر به عنوان اعضای اصلی، علی البدل و دبیر با دادگستری همکاری دارند.

وی اظهار کرد: درآمد حاصله از پرونده‌های شوراهای حل اختلاف در مجموع بالغ بر 110 میلیارد ریال بوده است که وارد خزانه می‌شود و باید به صورت کامل برای تجهیز شورا‌ها و پرداخت به کارکنان به استان برگردد که در سال گذشته 58 میلیارد ریال به استان کرمان برگشته است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان