ماهان شبکه ایرانیان

رییس سازمان برنامه و بودجه استان تهران خبر داد

تشکیل بانک اطلاعاتی نیروهای اجرایی سرشماری نفوس و مسکن ۹۵

رییس سازمان برنامه و بودجه استان تهران از تشکیل بانک اطلاعاتی نیروهای آموزش دیده سرشماری نفوس و مسکن سال ۱۳۹۵ برای بهره‌گیری در کارهای ملی بعدی خبر داد.

تشکیل بانک اطلاعاتی نیروهای اجرایی سرشماری نفوس و مسکن 95

به گزارش ایسنا، نعمت‌الله ترکی در جلسه تقدیر از مسوولان سرشماری نفوس و مسکن سال 1395 گفت: متاسفانه در دوره‌های قبلی برای برگزاری سرشماری نفوس و مسکن برخی ناهماهنگی‌ها وجود داشت که خوشبختانه با برنامه‌ریزی و برگزاری جلسات متعدد با دستگاه‌های ذی‌ربط در این دوره مشکل دوگانگی مدیریت مرتفع شد و موضوعات توسط سازمان برنامه و بودجه به صورت مستقل در استان تهران پیگیری شد و نهایتا شاهد برگزاری مناسب این سرشماری در سطح استان تهران بودیم.

وی به برگزاری سه جلسه اصلی ستاد سرشماری استان تهران با حضور بیش از 30 دستگاه ذی‌ربط در این امر اشاره کرد و افزود: در سطح شهرستان‌ها نیز جلسات به ریاست فرمانداران برگزار شد و وظایف به طور کامل بین دستگاه‌های ذی‌ربط ابلاغ شد. در این دوره شهر تهران در حقیقت به 5 بخش تقسیم شد و بر روی هر یک از این بخش‌ها و ساختار آنها و همچنین نحوه انجام کار برنامه‌ریزی مناسبی صورت گرفت.

رییس سازمان برنامه  و بودجه استان تهران با اشاره به نقش شهرداری تهران در نفوس و مسکن سال 1395 و بهره‌گیری از ظرفیت این نهاد عمومی گفت: در روند اجرا و پشتیبانی از تمامی ظرفیت شهرداری تهران کمک گرفته شد به طوری که تمام 22 منطقه تهران منابع انسانی و امکانات خود را در اختیار ستاد سرشماری قرار داده بودند، لذا با شکل گرفتن این همکاری و تعامل، این کار ملی به خوبی انجام شد.

ترکی تاکید کرد: استان تهران نسبت به سایر استان‌ها و به ویژه در شهرستان تهران ثبت‌نام اینترنتی نفوس و مسکن با استقبال خوبی مواجه شد که در این بخش نیز شهرداری تهران با همکاری مناسب و در اختیار قرار دادن زیرساخت‌های خود گام موثری را برداشت.

رییس سازمان برنامه و بودجه استان تهران به آموزش نیروی انسانی در جریان برگزاری این سرشماری اشاره کرد و افزود: اغلب نیروهای شرکت کننده در سرشماری نفوس و مسکن سال جاری از جوانان شهرستان تهران بودند که اغلب آنها مدارک کارشناسی ارشد و دکترا داشتند لذا بانک اطلاعاتی از این افراد ایجاد شد که با توجه به آموزش‌های داده شده بتوان در اقدامات دیگر نیز از این نیروی آموزش دیده استفاده کرد.

ترکی در بخش دیگری از صحبت‌های خود ضمن تقدیر از همکاری رسانه‌ها و نقش آنها در اطلاع‌رسانی سرشماری نفوس و مسکن گفت: تلاش موثری توسط رسانه‌ها برای اطلاع‌رسانی شهروندان انجام شد که قابل تقدیر است. همچنین سایر دستگاه‌ها مانند نیروی انتظامی، صداوسیما و مجموعه شهرداری تهران و... همکاری موثری داشتند به طوری که سرشماری نفوس و مسکن سال 1395 نسبت به دوره‌های گذشته با کمترین مشکل انجام شد.

رییس سازمان برنامه  و بودجه استان تهران همچنین به مستندسازی فعالیت ستادهای سرشماری در سطح استان تهران اشاره کرد و افزود: قطعا با مستندسازی این فعالیت‌ها می‌توان نقاط ضعف و قوت این موضوع را شناسایی کرد تا در دوره‌های بعدی نسبت به رفع نقاط ضعف و پررنگ‌تر کردن نقاط قوت اقدام کرد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان