آیت‌الله‌العظمی جوادی‌آملی:

قانونی کردن همجنس‌بازی حاصل تفکر اومانیستی است/ حیوانیت؛ سرانجام اومانیسم

گروه حوزه‌های علمیه: مفسر قرآن کریم با بیان اینکه تفکر اومانیستی امروز از تفکر فرعونی بدتر است گفت: میلیون‌ها کشته و قانون همجنس‌بازی محصول اومانیسم مدرن غربی است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) آیت‌الله‌العظمی جوادی آملی امروز 20 بهمن در درس تفسیر خود در مسجد اعظم گفت: تعبیر قرآن در قضایای موجوده این است که «والله بکل شیء محیط، قدیر و ...» و گاهی تعبیر به نفی قضیه سالبه است که مراد خدا این است که وقتی چیزی را خدا نمی‌داند یعنی نیست چون معاذالله بی علمی را به خدا نمی‌توان نسبت داد.
حِصن توحید

وی افزود: فرعون هم این حرف را زد که موسی شما چیزهایی می‌گویید که ما نمی‌دانیم یعنی نیست و خود را باخدا یکی دانست.
وی با اشاره به روایتی مبنی بر حصن بودن توحید تصریح کرد: این که فرموده‌اند کلمة لااله الاالله حصنی یعنی اینکه توحید، پناهگاه خوبی است و در کنار آن ولایت علی بن ابیطالب(ع) هم آمده یعنی دو قلعه و دژ جدا نیست یکی ورودی دیگری است که هر دو را خدا یا با واسطه یا بدون واسطه حفظ می‌کند.
این مفسر قرآن با بیان اینکه بارها قرآن اشاره کرد که مهمترین عامل نزاهت انسان و تزکیه او اعتقاد به معاد است تصریح کرد: کسانی که از اشرافیت برخوردار بودند چند تا اله دشتند؛ در جاهلیت هم این طور بود آنهایی که مثل ابوسفیان بودند علاوه بر بتهای کعبه در خانه‌هایشان هم بت داشتند و از بت اختصاصی منزلشان استفاده می‌کردند اگرچه در خالقیت توحید داشتند اما به معاد معقتد نبودند.
وی با اشاره به داستان موسی(ع) و فرعون افزود: رجلی از آل فرعون که مومن بود به فرعون گفت موسی را نکشید زیرا اگر دروغ بگوید دامنگیر همان دروغش می‌شود. الان هم همین است زیرا کذب مانند عدل نیست و فرد عامل در تزاحم می‌افتد.

استثنا در دروغ

آیت‌الله جوادی آملی دروغ مصلحت‌آمیز که جان و مال و عرض مردم را حفظ می‌کند را ترجیح راجح بر مرجوح دانست و گفت: اگر دروغی زیر پوشش مصلحت اعم نبود رسوا خواهد شد. اینکه دروغ دامنگیر خود انسان می‌شود امر منهاج الشریعه اسلامی نیست، بلکه در دین همه انبیاء آمده و همه آن را بد دانسته‌اند.

وی تاکید کرد: با کذب نمی‌توان مرامی را معرفی کرد زیرا کذب بالاخره آبروبر است ما اگر بخواهیم از حزب و جناح خود تبلیغ کنیم با کذب زودتر آبرویمان می‌رود زیرا در عالم هیچ معطلی وجود ندارد علت و ملازم و مقابل و ... دارد بنابراین وقتی چیزی به نام دروغ متولد شد در خط تولید می‌افتد و در جایی خودش را نشان می‌دهد به همین دلیل اموی و مروانی‌‌ها آبرویشان رفت ولی زینب(س) گفت ما زنده هستیم.
این مفسر قرآن تصریح کرد: در دو جنگ جهان میلیون‌ها نفر کشته شدند، ولی مورخی تعداد آن‌ها را هم نمی‌داند اما در کربلا 72 ذات مقدس شهید شدند و بعد از 1400 سال هزاران نفر در اربعین حضور یافتند.
وی بار دیگر تاکید کرد: اگر کسی بخواهد آبروییش حفظ باشد ولو کافر هم باشد، دروغ نگوید تا دیگری تکذیب نکند. منشا دروغ انکار معاد است. دروغ و شراب را گفته‌اند ام الفساد است البته این ام بودن نسبی است وگرنه ام المعایب شرک به ذات حضرت اله است.
این مرجع تقلید بیان کرد: عمل وقتی به خط تولید افتاد این طور نیست که ارتباطش را با عامل قطع کند و این عمل هم رها نیست که به هرکسی بچسبد بلکه لوازمی دارد و همه تالی فاسد را بر سرصاحبش خراب می کند بنابراین همه فجایع دامنگیر او خواهد شد.
دروغ در نهایت دامان دروغگو را می‌گیرد

وی در ادامه با بیان اینکه انسان می‌تواند خلیفه خدا باشد نه جایگزین عنوان کرد: در غرب گفته‌اند انسان جایگزین است در صورتی که اگر خلیفه است باید امر و نهی او را بفهمد و عمل کند همه کرامت‌های انسان هم برای شان خلیفگی اوست ولی اگر جایگزین شد کالانعام دامنگیر او خواهد شد چون بین خلیفه که حرف خدا را می‌فهمد و انجام دهد و بین جایگزین که اله را کنار بزند و به جای او بنشیند فرق هست.
این مفسر قرآن اظهار کرد: قوانین سازمان ملل الان فقط براساس تفکر اومانیسمی است. زیرا مبانی آنان براساس منبع نیست. برای اینها گوسفند و خوک و شراب و سرکه فرقی ندارد چون جای اشیاء را نمی‌دانند که بخواهند عدل را رعایت کنند.چه بخواهند و نخواهند عالم گرفتار اومانیسم است و حرف‌هایی که اینها می‌زنند فرعون ضال و مضل هم نمی‌زد.

همجنس بازی؛ مصداق بارز اومانیسم

وی همجنس بازی را مصداق بارز اومانیسم دانست و تاکید کرد: این قانونی که اینها می‌خواهند رایج کنند در میان حیوانات هم رایج نیست. از همه جانورشناسان بپرسید نمی‌گویند که کلب نر با کل نر جفت شود یعنی حیوان هم این کار را نمی‌کند که اینها در کشورشان قانونی می‌کنند و این چیزی جز محصول اومانیسم نیست.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان