در فصلنامه تحقیقات کلامی؛

موارد استدلال تفسیری- کلامی به آیه «لا اکراه فی‌الدین» بررسی شد

گروه حوزه‌های علمیه: پنجمین شماره فصلنامه علمی پژوهشی تحقیقات کلامی منتشر و در آن موارد استدلال تفسیری- کلامی به آیه «لا اکراه فی‌الدین» بررسی شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) کاربست عقل عملی در استنباط آموزه‌های کلامی با تکیه بر متون کلامی، مقایسۀ دیدگاه ملاصدرا و علامه طباطبایی دربارۀ ارادۀ الهی و ارزیابی دو دیدگاه بر اساس روایات و نقش مصلحت ( لطف و اعتبار) در توجیه آلام ابتدایی در رهیافت کلامی عناوین سه مقاله اول این فصلنامه به شمار می‌رود.
امامت و مسئله بدا ( بررسی یک روایت «ما بدالله مثل ما بدا فی اسماعیل)، تبیین  ادله‌ی قرآنی متکلمان در مسأله‌ إستطاعت، موارد استدلال تفسیری- کلامی به آیه لا اکراه فی الدین و کلام اجتماعی (چیستی،خاستگاه، رویکرد) دیگر عناوین این مقالات را تشکیل می‌دهند.

همچنین انجمن کلام اسلامی حوزه با همکاری پژوهشکده کلام اهل بیت(ع) پژوهشگاه قرآن و حدیث، مرکز فقهی ائمه اطهار و بنیاد فرهنگی امامت، در حال برگزاری کلاس‌هایی با موضوعات کلامی است.

زبان تخصصی کلام و فلسفه دین، حوزه‌ها و مکاتب کلامی، بررسی مبانی و جریان‌های سلفی معاصر، منبع شناسی فریقین (مأخذ شناسی امامت در منابع عامه) و کلام جدید همچنین قواعد کلامی از جمله این کلاس‌ها به شمار می‌روند.

این کلاس‌ها تا پایان خرداد 94 ادامه خواهد داشت.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان