ماهان شبکه ایرانیان

شورولت کامارو در برزخ تصمیم‌گیری؛ ماسل‌کار افسانه‌ای به آخر خط رسیده است؟

با اینکه شورولت تولید ماسل‌کار کامارو را متوقف کرده است، برخی افراد در این شرکت امید به احیای آن دارند.

نسل ششم شورولت کامارو در سال 2023 به پایان خود رسید و جایگزین مستقیمی برای این خودرو افسانه‌ای جنرال موتورز باقی نماند. از آن زمان، شایعاتی درباره‌ی بازگشت این مدل مطرح شده است؛ اما جدیدترین گزارش‌ها نشان می‌دهد که ممکن است زمان زیادی طول بکشد تا شورولت جایگزینی را برای کامارو معرفی کند؛ البته اگر این اتفاق واقعاً عملی شود.

به گزارش زومیت به نقل از GM Authority، گروه توسعه در جنرال موتورز پیشنهادی برای احیای کامارو در نسل هفتم ارائه کرده است؛ اما زمانی که این پیشنهاد به مدیران ارشد ارائه شد، به‌دلیل ضعف در توجیه اقتصادی، به‌طور کامل رد شد. GM Authority اشاره کرد که پیش‌بینی حجم فروش و سودآوری کامارو جدید با استانداردهای مدیریتی هم‌خوانی نداشته است.

نسل آخر کامارو در ابتدای عرضه‌اش فروش مناسبی داشت و در سال 2016 بیش از 70,000 دستگاه در ایالات متحده فروخت؛ اما از آن زمان، فروش آن به‌طور پیوسته کاهش یافت و شورولت در کل سال 2024 فقط 5,859 دستگاه از این خودرو را در آمریکا فروخت تا اینکه نهایتاً تولید آن متوقف شد. این شرکت هنوز به‌طور رسمی بازگشت این خودرو را تأیید نکرده است.

اولین زمزمه‌ها درباره‌ی بازگشت کامارو به سال 2021 برمی‌گردد؛ زمانی که شایعه شد این خودرو ممکن است به‌جای اینکه شاسی‌بلند برای رقابت با موستانگ Mach-E باشد، به‌عنوان سدان تمام‌الکتریکی بازگردد. مارک رئوس، رئیس جنرال موتورز، سال گذشته به این شایعات دامن زد و گفت که دوست دارد کامارو به‌عنوان سدان الکتریکی بازگردد؛ اما از آن زمان تاکنون هیچ چیز محقق نشده است.

آینده‌ی کامارو هنوز به‌طور کامل از بین نرفته است. یکی از منابع به GM Authority گفت: «این پروژه هنوز در جریان است؛ اما عملی‌شدن آن کمی بعید به نظر می‌رسد.»

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان