سیره تربیتی علمای بزرگ حوزه کتاب می‌شود

گروه حوزه‌های علمیه: با اجرای طرح سیره تربیتی علمای بزرگ حوزه از سوی انجمن تعلیم و تربیت، محتوای تولیدشده در این زمینه به صورت کتاب منتشر خواهد شد.

حجت‌الاسلام حسین کریمی، دبیر انجمن تعلیم و تربیت اسلامی حوزه درگفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) گفت: سیره تربیتی علما عنوان طرحی است که در طول سال‌های گذشته به ویژه سال 93 در انجمن مورد تحقیق و بررسی قرار گرفت.

وی افزود: براساس این طرح، زندگی و سیره و روش تربیتی تعدادی از مشهورترین علمای حوزه مورد بررسی قرار گرفته و تا پایان امسال به صورت یک کتاب در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.

کریمی تصریح کرد: آشنایی بیشتر طلاب با علمای شیعه و منش اخلاقی و سلوک تربیتی آن‌ها یکی از مهمترین اهداف انتشار این مجموعه است که توسط محققان همکار با انجمن تحقیق و جمع آوری شده است.

کریمی ادامه داد: زندگی بزرگانی مانند مرحوم قاضی، امام خمینی(ره) و ... پر از آموزه‌های تربیتی است که امروز در فضایی که مسائل اخلاقی در جامعه کمرنگ شده بیش از گذشته می‌تواند برای مردم به خصوص طلاب مفید باشد.

رونمایی از اولویت‌های پژوهشی نظام تعلیم و تربیت

کریمی با بیان اینکه جمع‌آوری محتوا برای تولید کتاب سیره تربیتی علما یکی از فعالیت‌های سال گذشته بود گفت: رونمایی از کتاب اولویت‌های پژوهشی نظام تعلیم و تربیت حوزه‌های علمیه یکی از کارهای بسیار خوب پژوهشی بود که در سال 93 موفق به رونمایی از آن شدیم.

وی بیان کرد: این کتاب می‌تواند برای دانشجویان و طلاب و همه محققانی که دنبال اولویت‌های پژوهشی در زمینه تعلیم و تربیت هستند و یا می‌خواهند مقاله و پایان‌نامه بنویسند بسیار مفید است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر