محمدحسین رفیعی خبر داد:

سامانه جامع قرآنی و حدیثی المصطفی(ص) راه‌اندازی می‌شود

گروه حوزه‌های علمیه: کارشناس مسئول توسعه و پژوهش‌های قرآنی اداره کل قرآن و حدیث جامعه المصطفی(ص) از ایجاد سامانه جامع قرآنی و حدیثی جامعه المصطفی(ص) خبر داد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسین رفیعی، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) گفت: سامانه جامع قرآنی و حدیثی با هدف ثبت تمامی فعالیت‌های قرآنی و حدیثی صف و ستادی المصطفی راه‌اندازی شده است.

وی افزود: این سامانه با همکاری مرکز توسعه و فناوری جامعه المصطفی(ص) ایجاد شده و از این به بعد تمامی فعالیت‌های صفی و ستادی به صورت همزمان وارد سامانه خواهد شد.

رفیعی بیان کرد: نحوه گزارش‌گیری، مدیریت فعالیت‌ها و ارزیابی و نظارت بر عملکردها توسط ستاد به صورت نظام مند توسط این سامانه ممکن می‌شود.

وی اظهار کرد: طلاب نیز می‌توانند برای فعالیت‌های قرآنی و حدیثی خود اعم از حضور در مسابقات و یا سایر برنامه‌های قرآنی و حدیثی از این طریق اقدام کنند.

60 مرکز تحت پوشش هستند

کارشناس مسئول توسعه و پژوهش‌های قرآنی اداره کل قرآن و حدیث جامعه المصطفی(ص) ادامه داد: 13 مرکز و مدرسه در داخل کشور و ده‌ها مدرسه در خارج تحت پوشش این سامانه قرار دارند و می‌توانند فعالیت‌های خود را ثبت و ضبط کنند تا ضمن گزارش‌گیری سریع‌تر و دقیق‌تر، نظارت و برنامه‌ریزی منسجم‌تری هم برای برنامه‌ریزان فراهم شود.

وی تصریح کرد: با احتساب مراکز خارج از کشور 60 مدرسه و مرکز در این سامانه به ارایه فعالیت‌های خود خواهند پرداخت.

رفیعی گفت: ما در اداره کل قرآن و حدیث تلاش کرده‌ایم تا ضمن طی شدن روند آمزوشی کارهای قرآنی، برای عرصه‌های پژوهش و ترویجی و ... پیشنهاد و ارایه برنامه داشته باشیم و به طور کلی تمامی برنامه‌های قرآنی و حدیثی اعم از پژوهش، ترویجی و آموزشی رصد می‌شوند.

رصد تمامی برنامه‌های قرآنی

وی با بیان اینکه اداره کل قرآن و حدیث در المصطفی(ص) زیرمجموعه معاونت فرهنگی تعریف شده است، افزود: از این رو تعریف شدن برنامه‌های قرآنی در زیرمجموعه معاونت فرهنگی خللی به بخش‌های آموزشی و پژوهشی قرآنی و حدیثی وارد نمی‌کند و تمامی برنامه‌های قرآنی و حدیثی توسط مجموعه اداره کل رصد و دنبال می‌شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان