حجت‌الاسلام اشرفی:

حوزه با اوج اقتدار خود در رشته کلام فاصله دارد

گروه حوزه‌های علمیه: عضو هیئت علمی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با تاکید بر فراگیری زبان‌های زنده دنیا برای آشنایی با تحقیقات کلامی گفت: حوزه با اوج اقتدار علمی گذشته خود به خصوص در رشته کلام فاصله دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین امیررضا اشرفی، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) گفت: کارهای ارزنده و خوبی در عرصه کلام در حوزه علمیه صورت گرفته است ولی هنوز جای کار زیادی دارد.

وی اظهار کرد: در سده‌های قبل متکلمان بسیار برجسته‌ای مانند شیخ مفید و شیخ طوسی را در شیعه و متکلمان برجسته‌ای را در میان علمای اهل سنت و اشاعره داشتیم.

اشرفی بیان کرد: بعد از انقلاب اسلامی در رشته کلام کارهای خوبی صورت گرفته که از جمله ایجاد مرکز تخصصی کلام و انجمن کلام حوزه علمیه است ولی با وضعیت مورد انتظار فاصله زیادی داریم.

وی تاکید کرد: حوزه علمیه باید با پرورش شخصیت‌های بزرگ در مسیر احیای اوج گذشته خود گام بردارد که ایجاد رشته‌های تخصصی یکی از این کارهاست ولی هنوز ما در ابتدای راه هستیم.

لزوم آشنایی با تحقیقات روز دنیا

وی با تاکید بر انجام کارهای عمیق علمی در عرصه کلام بیان کرد: یکی از ملزومات این کار آشنایی با تحقیقات روز دنیا در این رشته است و محققان و طلاب باید با تحقیقات روز دنیا آشنا شوند.

اشرفی اظهار کرد: لازمه آشنایی با تحقیقات علمی روز، آشنا بودن با زبان‌های زنده مانند انگلیسی و زبان‌های دیگر است از این رو حوزه باید در زمینه زبان نیز گام‌های جدی‌تری بردارد.

وی افزود: حوزه با وجود کارهای انجام شده هنوز در آغاز راه است و این ظرفیت را دارد که به اوج اقتدار علمی گذشته در رشته‌های مختلف از جمله کلام برسد.

وی تاکید کرد: باید اقتدار علمی حوزه با تربیت شیخ مفیدها و شیخ طوسی‌ها به ویژه در رشته کلام احیاء و ایجاد شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر