چه طرفدار آزرا باشیم یا نباشیم باید به این مورد اعتراف کنیم که یکی از محبوب ترین خودروهای بازار است. چه در داخل و چه در خارج از کشور، باید آزرا 2018 را یکی از گزینه های اصلی خریداران دانست. حداقل در بازه قیمت کمتر از 50 هزار دلار حرف ها ی زیادی برای گفتن دارد. در این مقاله به آزرا و نسل جدید این محصول کره ای نگاهی خواهیم انداخت. احتمالا تا حدود 4 ماه دیگر هیوندای به وعده خود که ارایه این محصول به بازار بود،عمل کند. در ادامه با ما همراه باشید.
هیوندای آزرا
ابتدا سراغ ظاهر بیرونی آزرای جدید برویم. گویا بر خلاف سری قبل، این بار هیوندای دستی به سر و صورت این خودرو شامل چراغ جلو،کاپوت و پنجره مشبک کشیده که به جلوه ظاهری آن افزوده است. از نمای جانبی، خط براق سقف نسبت به قبل بیشتر جلب توجه می کند. خط نسبتا بولد گلگیر عقب همچون نسل قبل همچنان پابرجاست و به اسپورت تر به نظر آمدن آزرا کمک می کند .چراغ عقب نیز بی شباهت به سبک همیشگی گرنجور نیست با این تفاوت که چراغ سرتاسری عقب یکپارچه تر شده و صد البته زیباتر هم شده است! در حالت کلی باید گفت از نظر طراحی بیرونی آزرایی کامل تر خواهید دید. از نظر طراحی داخلی نیز خصوصیت کاربری آسان برای راننده همچون قبل برقرار است و زیبایی بیشتری با جاسازی بهتر کلید های کنترلر و ساعت عقربه ای کلاسیک جای گرفته در مقابل راننده به آزرا 2018 افزوده شده است. زاویه دید راننده بیشتر شده و سرنشینان نیز فضایی بیشتر خواهند داشت تا آنجا که سازنده، این خودرو را از نظر فضای سرنشینان بهترین در این کلاس معرفی می کند.
هیوندای آزرا
در کنار موارد گفته شده باید اضافه کنیم که در مدل 2018 محدودیت های آزرا در سیستم های کمکی هوشمند در حد امکان کم شده است. با نمایش تمام اطراف خودرو با 4 دوربین، سیستم هشدار توجه راننده، سیستم کمکی خروج از جاده، کروز کنترل هوشمند، سیستم ترمز اضطراری و تشخیص نقطه کور آپشن های آخرین نسل آزرا ،قابل قبول به نظر می رسد. به علاوه هیوندای موتور قدرتمندتری نسبت به قبل و افزایش 23 درصدی سختی پیچشی شاسی را نیز برای این خودرو وعده داده است. اما چیزی که شاید علاقمندان به این محصول را خوشحال تر می کند ارتقاء کیفیت سیستم تعلیق آزرا 2018 و تغییر آن به تعلیق چند بازویی با دو بازوی تحتانی است که تعادل آزرای جدید را در ناهمواری ها و پیچ ها افزایش می دهد.
هیوندای آزرا
عایق بندی صوتی آزرا و آب بندی بهتر درب ها نسبت به قبل باعث شده تا صدای کمتری در داخل اتاق خودرو به گوش برسد که این نکته نیز یک قدم رو به جلوی دیگر در تکامل این نسل از آزرا می تواند تلقی شود.
هر چند از میزان آلودگی هوا و مقدار تولید co2 این محصول در هر کیلومتر(مایل) هنوز اطلاع دقیقی در دست نیست اما می توان خاصیت فوق کم صدای این خودرو و عدم ایجاد آلودگی صوتی نسبت به سایر هم قطارهایش را نقطه مثبت دیگری برای این خودرو دانست.
هیوندای آزرا
گام رو به جلوی دیگر و از نظر بسیاری از کارشناسان کاهش ضریب درگ (Coefficient of Drag) تا 0.276 می باشد که در این سگمنت کم نظیر است. نتیجه این امر آنکه خودرو آزرا 2018 را برای حرکت در سرعت های بالا مناسب تر کرده پس پیشرفت آیرودینامیکی را نیز باید به موارد گفته شده اضافه کنیم.
با این حال با توجه به پیشرفت هایی که نسل ششم نسبت به نسل پنجم آزرا داشته است قیمت این خودرو برای حداقل خود چشم بادامی ها در بازار کره از همان قیمت پایه 34 هزار دلار عرضه خواهد شد. از دیگر احتمالات در عرضه این محصول می توان به ارایه این محصول با موتورهای حجیم تر و پرقدرت تر در بازار خاورمیانه اشاره کرد. این در حالی است که شایعاتی مبنی بر عدم حضور آزرا 2018 در بازار آمریکا و استرالیا وجود دارد. آنچه که پیداست، اینست که جای پای آزرا به اندازه کافی در سگمنت خود و در خاورمیانه محکم هست که هیوندای به فکر ارایه خدمات خاص به بازار این منطقه افتاده است. اما قطعا آزرا بی رقیب نیست و صدای رقیبان هم وطن و شریکش (کیا) و رقیبان ژاپنی اش در همین حوالی به گوش می رسد! باید منتظر بود و دید این خودرو پس از عرضه چه عملکردی در بازار خواهد داشت.