در جامعه المصطفی(ص)؛

پایان‌نامه «وظایف تربیتی رهبران دینی از منظر قرآن» دفاع شد

گروه حوزه‌های علمیه: پایان‌نامه کارشناسی ارشد علوم قرآن و حدیث با عنوان «وظایف تربیتی رهبران دینی از منظر قرآن» در مجتمع آموزش عالی علوم و مطالعات اسلامی واحد گرگان جامعه المصطفی(ص)دفاع شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) این تحقیق توسط «رجب علی کنجه­اف» دانش پژوه کشور تاجیکستان و به راهنمایی حجت‌الاسلام کریم رفیعی و مشاوره حجت‌الاسلام هادی سلیمانی صورت گرفته است.

در چکیده این پایان نامه آمده است: «سعادت و شقاوت هر جامعه‌ای در اکثر موارد وابسته به رهبران آن جامعه است به‌طوری که اگر رهبر جامعه فرد مقید به اعتقادات دینی باشد می‌تواند جامعه تحت تکفل خود را به سوی سعادت سوق دهد و در صورت نداشتن اعتقاد درست و صحیح از جانب رهبری، جامعه بسوی سقوط و شقاوت ابدی کشانده خواهد شد. رهبران دینی در قبال مردم وظایفی از جانب خداوند دارند که همواره مورد تأکید قرآن کریم و پیامبران الهی بوده است.پرسش اینجا است که این وظایف کدام وظایف هستند و شامل چه مواردی هستند؟.

این وظایف همه ساحت‌های زندگی انسان‌ها را شامل می‌شوند که مهمترین آن ساحه تربیتی است. ساحت های تربیتی نیز شامل مباحث اعتقادی، اخلاقی، سیاسی، فرهنگی و ...را شامل می شوند. وظایف تربیتی رهبران در ساحه اعتقاد از مهمترین وظایف رهبران است. به این دلیل که باید اصول اعتقادی دین اسلام از جمله توحید نبوت و معاد را به مردم آموزش داده و در تحکیم بخشیدن به این اعتقادات آنان را یاری نمایند.

یکی دیگر از وظایف مهم تربیتی رهبران در ساحه سیاسی است که در این ساحه، رهبر از جانب خداوند موظف به حفظ جان و مال و دین مردم, و موظف به برقراری عدالت اجتماعی می باشد و در ساحه فرهنگی موظف است از طریق موعظه، پند و نصیحت، تذکر و امر به معروف و نهی از منکر به راهنمایی جامعه بپردازد در صورت کج روی افراد جامعه به آنان تذکر و ارشاد داده و در غیر این صورت آنان را تبشیر نماید و امر به معروف و نهی از منکر کند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان