ماهان شبکه ایرانیان

ملاقاتی کوتاه با لکسوس RX۲۰۰t در ایرتویا + فیلم و عکس

لکسس RX را باید کی از پرطرفدارترین خودروهای لوکس در بازار ایران به حساب آورد به طوری که با وجود عدم فروش نمونه‌های صفر کیلومتر آن همچنان قیمت بالای خود را در نمونه‌های کارکرده حفظ کرده و خواهان زیادی دارد

لکسس RX را باید کی از پرطرفدارترین خودروهای لوکس در بازار ایران به حساب آورد به طوری که با وجود عدم فروش نمونه‌های صفر کیلومتر آن همچنان قیمت بالای خود را در نمونه‌های کارکرده حفظ کرده و خواهان زیادی دارد. البته موفقیت این کراس‌اوور خوش ساخت (بهتر است بگوییم مرغوب) ژاپنی محدود به بازار ایران نیست و در تمامی بازارهایی که عرضه می‌شود فروش بالایی را تجربه کرده است. لکسوس RX را باید به نوعی رقیبی برای مرسدس بنز GLK (که حالا تبدیل به GLC شده است) و بی ام و X3 دانست. این خودرو در گذشته با کد RX350 در بازار ایران عرضه می‌شد که به موتور قدرتمند 3.5 لیتری شش سیلندر مجهز بود که می‌توانست 270 اسب بخار قدرت را تولید کند و RX350 را در زمانی در حدود 7.5 ثانیه به سرعت صد کیلومتر بر ساعت برساند. اما از زمانی که قانون جالب و علمی(!) منع واردات خودروهای بالای 2500 سی‌سی به دلیل لوکس بودن، در کشور به تصویب رسید فروش این خودرو نیز به پایان رسید. این قانون مبتکرانه برای جلوگیری از واردات خودروهای لوکس کاری کرد که کیا کادنزا و تویوتا آریون وارد کشور نشوند و به جای آنها بی ام و سری 5، سری 7 و پورشه ماکان به کشور بیایند! با این وجود شانسی که ما ایرانی‌ها آوردیم این بود که شرکت‌هایی نظیر لکسوس و پورشه و بی ام و تصمیم گرفتند که پیشرانه‌های کم‌حجم‌تری را تولید کنند و در مورد لکسوس، برای نسل جدید RX از موتور 2 لیتری استفاده کند تا به این ترتیب راه ورود آن به بازار کشور باز شود.

لکسوس RX200t

لکسوس RX200t

اخیراً فروش این خودرو توسط نمایندگی فروش و خدمات پس از فروش تویوتا در کشور یعنی شرکت ایرتویا آغاز شده است و به همین بهانه قصد داریم تا نگاهی دقیق‌تر به این خودرو داشته باشیم و ببینیم RX200t نسبت به RX350 چه تغییری کرده که دیگر خودروی لوکس محسوب نمی‌شود و می‌توان آن را در ایران شماره‌گذاری کرد!

طراحی خارجی
زبان طراحی جدید لکسوس در خودورهای شاسی‌بلندش نخستین بار در مدل کوچک‌تر NX نمایش داده شد و در مدل LX جدید نیز به اوج اغراق خود رسید. در این میان اما باید RX را یک حد میانه و تعادلی دانست که ضمن داشتن مشخصه‌های طراحی اسپرت NX نمایی لوکس و شکیل‌تر را نیز دارد. ضمن اینکه افرادی که چراغ‌های جلوی دو تکه NX را نپسندند حتماً RX را بیشتر دوست خواهند داشت. در بخش ابعاد خارجی باید گفت که ابعاد نسل جدید از هر نظر بزرگ‌تر شده است به طوریکه که ابعاد نسل قبل در طول، عرض و ارتفاع به ترتیب 4771، 1885 و 1684 میلی متر بود که در نسل جدید به 4889، 1895 و 1720 میلی متر رسیده است. فاصله محوری نیز بیشتر شده تا شاهد فضای پای بهتری نیز باشیم.

نمای داخلی و امکانات رفاهی
می‌خواهیم پا به درون خودرویی بگذاریم که طبق قانون کشورمان خودروی لوکس حساب نمی‌شود. با ورود به کابین RX قبل از آنکه دیزاین و کیفیت فوق‌العاده عالی متریال کابین ما را به خود جذب کند. کابین خودرو جادار و طراحی آن کاملاً بروز و منطبق بر علم ارگونومی است. در خصوص متریال داخلی نیز حرفی نمی‌زنیم که لکسوس کار را تمام کرده است.
خودرویی که در شوروم ایرتویا وجود دارد از نوع F اسپرت است و پشت آمپر آن از نوع دیجیتالی و شبیه به پشت آمپر سوپر اسپرت لکسوس LFA است. اما مدل‌هایی که فاقد کیت F اسپرت هستند دارای پشت آمپرهایی شبیه به لکسوس NX هستند.

لکسوس RX200t

لکسوس RX200t

تودوزی چرم داخلی به بهترین نحو انجام شده است و کیفیت پلاستیک‌ها نیز از بهترین‌های بازار است. بهتر است برویم سراغ امکانات رفاهی و ایمنی و لیست امکانات RX شامل مواردی چون اتوهلد، ترمز پارک برقی، گرمکن و سرد کن صندلی‌های جلو، درب صندوق بار برقی، مموری صندلی راننده، دوربین 360، دوربین دید عقب، سنسورهای پراک جلو و عقب، هداپ، صندلی های برقی جلو، تهویه خودکار دوگانه برای سرنشینان جلو، خروجی تهویه برای سرنشینان عقبی، ساعت عقربه‌ای لوکس، سیستم ورود و استارت بدون کلید، سیستم کنترل پایداری، سیستم استاپ-استارت، سه حالت رانندگی، جوی استیک، سقف پانوراما، سانروف برقی، تودوزی چرم، پدال های اسپرت ،سیستم کنترل کشش، چهارچرخ محرک هوشمند با کلید لاک، کروز کنترل و شیفتر دنده پشت فرمان می‌شود.

لکسوس RX200t

لکسوس RX200t


موتور و گیربکس
لکسوسRX که در نسل قبلی خود با موتور 6 سیلندر وارد می‌شد حالا از قلبی مشترک با مدل NX بهره‌مند است. هرچند قدرت این موتور 2 لیتری به پای موتور 3.5 لیتری قبلی نمی‌رسد اما در عوض کم‌مصرف و بسیار مقرون به صرفه است. البته باید گوشزد کنیم که به هیچ وجه با خودروی ضعیفی سرو کار ندارید. چون موتور چهار سیلندر توربوی RX می‌تواند 235 اسب بخار قدرت در 4800 دور بر دقیقه و 350 نیوتون متر گشتاور را در دور موتور 1650 الی 4 هزار دور بر دقیقه تولید کند. این موتور از نوع دو انژکتور است یعنی سیستم GDI و MPI را با هم دارد به این ترتیب از دردسرهای احتمالی مربوط به جرم گرفتگی سوپاپ هوای موتورهای GDI نیز در امان خواهید بود. نیروی موتور از طریق گیربکس 8 دنده خودکار به هر چهار چرخ خودرو منتقل می‌شود و می‌تواند RX را در عرض 9.2 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت برساند.

لکسوس RX200t

لکسوس RX200t


پایان سخن
لکسوس RX200t در بازار ایران با قیمتی در حدود 450 تا 500 میلیون تومان عرضه می‌شود. در ایران، این خودرو باید به رقابت با خودروهایی ولوو XC90 بپردازد. در زمینه امکانات رفاهی RX200t چیزی از رقبای خود کم ندارد و حتی در مواردی برتر است بنابراین کسانی که به دنبال یک کراس‌اوور کم‌مصرف و راحت هستند حتماً به سراغ این خودرو خواهند رفت. تنها موردی که می‌تواند شما را به سمت رقبا بکشاند شتاب شتاب و قدرت موتور بهتر آن‌ها است. منتهی باید گفت که خریداران RX را طیفی تشکیل می‌دهند که راحتی و هزینه پایین نگهداری برایشان اولویت دارد و بازار دست دوم بهتری را نیز تجربه خواهند کرد. تلفیق ظاهر جذاب، امکانات رفاهی مناسب و توانایی حرکتی خوب RX200t سبب می‌شود تا از همین لحظه بتوان موفقیت آن در بازار را پیش‌بینی کرد. در انتها پیشنهاد می‌کنیم گالری تصاویر این خودروی زیبا را به هیچ وجه از دست ندهید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان