رئیس جامعه المصطفی(ص):

اختلافات مذهبی بزرگترین مصیبت کنونی جهان اسلام است

گروه حوزه‎های علمیه: رئیس جامعه المصطفی(ص) اختلافات مذهبی را بزرگ‌ترین مصیبت کنونی جهان اسلام برشمرد و تاکید کرد: دشمنان، تکفیر و به جان هم پریدن را تبلیغ می‌کنند تا نزاع بیافرینند.

به گزارش خبرگزاری بین‎المللی قرآن(ایکنا) حجت‎الاسلام والمسلمین علیرضا اعرافی، امروز 11 مرداد در مراسم آغازین نهمین اجلاس مدیران جامعه المصطفی(ص) با اشاره به خطبه‌ای از نهج‌البلاغه، بیان کرد: امیرمؤمنان(ع) پس از توصیه به رعایت تقوای الهی، می‌فرمایند: روح پرهیزکاری، انسان را از گناهان بازمی‌دارد و تقوا، ترس خدا را در دل و جان‌ها ترسیم‌ می‌نماید و ترس الهی آنچنان حاکم می‌شود که به شب‌زنده‌داری می‌انجامد و باعث می‌شود پرهیزکاران، نیمه‌شب، در اشک و ناله به سر ببرند.

اعرافی افزود: آن حضرت ادامه می‌دهند که اینان پیشگام شده‌اند که راحتی‌ها را بفروشند و سختی در راه خدا را بخرند. انتخاب سختی، نتیجه تقواست. این هنر ماست که باید از قِبل تقوا به دست آوریم. رزمندگان جبهه علم و فرهنگ هم باید همانند رزمندگان جهاد، سختی را به جان بخرند.
رئیس جامعه‌المصطفی تصریح کرد: اگر پایان کار را در نظر بگیریم، به گونه‌ای دیگر رفتار خواهیم کرد و عزم و اراده در ما پدید خواهد آمد. رهپویان راه الهی، آرزوهای بی‌ربط را هم کنار گذاشتند. مبارزه با آمال و بلندنگری نیز مدنظر آنان بوده است. باید آرزوهای بلند را از درون خویش پاک کنیم تا به هدف برسیم. باید مصروف آرمان‌های بلند الهی شویم. بدترین خطر این است که زندگی مادی، ذهن و ضمیر انسان را پر کند و جایی برای اهداف بلند باقی نماند.
جهان؛ جایگاه فنا و سختی

وی نزدیک دانستن پایان را موجب عمل‌گرایی دانست و عنوان کرد: ما باید پرچم‌دار این روح در عالم باشیم؛ باید این گفتمان را پی بگیریم زیرا این جهان جایگاه فنا، سختی، دگرگونی و عبرت است. این جهان، از سویی، ناپایدار است و از سوی دیگر، جایگاه سختی و مشکلات برشمرده می‌شود.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی توجه به فرصت‌ها و از دست رفتن آنها را مورد توجه قرار داد و گفت: فرصت کار ما تمام خواهد شد؛ عالم پر از فرصت است و تیرهای روزگار رها شده است و خطا نمی‌کند. تیرهای مرگ به سمت زندگان روانه است و همه انسان‌ها هدف این تیرها هستند. هر کس به گونه‌ای، زده خواهد شد. پس هشیار باشیم و قبل از برخورد تیر مرگ، از فرصت‌ها استفاده کنیم. باید قبل از لحظه مرگ بیدار باشیم و راه درست را بپیماییم.
اعرافی با بیان این که بزرگ‌ترین قدرت‌های عالم هم به سیری نهایی نخواهند رسید، اظهار داشت: باید همواره توجه داشته باشیم که ما به عنوان سرباز امام زمان(عج) و هر روز با خواندن دعای عهد و کسی که دست در دست ایشان می‌گذارد، باید چنین روحیه‌ای داشته باشیم. اگر به درستی دعای عهد را بخوانیم، معنایش این است که با مولایمان تجدید عهد می‌نماییم. اگر چنین روحیه‌ای در ما بود، اقدام و عمل ما اثرگذار خواهد بود.
رئیس جامعه‌المصطفی بر تقویت این روح در خویشتن تأکید کرد و گفت: باید یکدیگر را به این نکته توجه دهیم. وجودی که از این فرهنگ بی‌بهره است، نمی‌تواند چراغ راه دیگران باشد در این صورت، نمی‌توانیم مدیر خوب اسلامی، حوزه‌ای و انقلابی باشیم.

وی تاکید کرد: نباید لحظه‌ای از تقویت این روحیه غفلت ورزیم. ما در معرض مخاطرات بیرونی و درونی هستیم و مهم‌ترین آنها، مخاطرات درونی است. اگر سالم و مصمم باشیم، هیچ عاملی ما را متوقف نخواهد کرد. مهم‌، بزرگی روح و عظمت اخلاقی ماست.
وی خطاب به حاضران گفت: ما و شما به نمایندگی جریان بزرگ المصطفی، اجتماع کرده‌ایم تا میثاق جدیدی بر آرمان‌های اسلام، امام(ره)، رهبری و شهدا ببندیم و انتشار معارف الهی در عالم، میثاق دیگری است که در نظر داریم.
دشمنان به دنبال ترویج اختلاف

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی این نشست را با هدف تجدید میثاق در این زمینه‌ها ارزیابی و بیان کرد: از موضوعات گوناگون، امسال، دو موضوع کاملاً به هم پیوسته انتخاب شد که موضوع امت اسلام و آینده کاری ماست. اختلافات درونی امت اسلام، مطمع دشمنان است. اگر این اختلافات نبود، موج انقلاب اسلامی می‌توانست معادلات منطقه و جهان را تغییر دهد.
اعرافی اختلافات مذهبی را بزرگ‌ترین مصیبت کنونی جهان اسلام برشمرد و تصریح کرد: دشمنان تکفیر و به جان هم پریدن را تبلیغ می‌کنند تا نزاع بیافرینند. اگر این دسیسه‌ها نبود، وضعیت با آنچه امروز می‌بینیم، بسیار فرق می‌کرد. ما با نقشه دشمنان، هزینه می‌شویم تا به جان هم بیفتیم و این حساس‌ترین واقعیت امروز ماست.
وی افزود: المصطفی امروز دو هدف بسیار بزرگ دارد که یکی گسترش معارف الهی و اندیشه اهل‌بیت(ع) در جهان است و در این هدف بسیار مصمم هستیم و دیگر اینکه امت اسلام در مسیر مشترک معارف اسلامی و اسلام ناب باید تقویت گردد و روح وحدت اسلامی ماندگار شود. شاید در شرایط عادی به راحتی می‌توانستیم به این اهداف برسیم، ولی امروز راه دشواری پیش رو داریم. یکی از اهداف این اجلاس، یافتن راهکاری در این باره است.
رئیس جامعه‌المصطفی، جایگاه المصطفی را در نقطه تعادل امت اسلامی و تربیت منادیان وحدت مورد توجه قرار داد و بیان کرد: ما باید در انتشار معارف اهل‌بیت(ع) بکوشیم. باید برای همگان تبیین کنیم که ذخیره معارف اهل‌بیت(ع)، اختصاصی نیست و به سود همه عالم اسلام است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر