ماهان شبکه ایرانیان

برگزاری جشنواره امام رضا(ع) در ۲۰۰ نقطه از ۸۰ کشور جهان

گروه حوزه‎های علمیه: معاون پارلمانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر بهره‎گیری از حوزه علمیه و مراجع در انجام کارهای فرهنگی گفت: جشنواره بین‎المللی امام رضا(ع) با همکاری حوزه در ۲۰۰ نقطه از ۸۰ کشور جهان برگزار می‎شود.

به گزارش خبرگزاری بین‎المللی قرآن (ایکنا) حسین نوش‌آبادی امروز 10 مرداد در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم گفت: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم در جهت خدمت به اهالی فرهنگ می‎تواند از وجود گران‎بهای علما و حوزه بهره بگیرد.

وی ادامه داد: به وسیله پشتوانه‎های فرهنگی و دینی و فقهی می‎توانیم در جنگ نابرابر فرهنگی پیروز شویم به ویژه اینکه قم دارای ظرفیت‎های مهم در عرصه چاپ و نشر است و باید از آن برای به تصویر کشیدن سبک زندگی اسلامی استفاده کنیم.

نوش‎آبادی اظهار داشت: رسالت وزارت ارشاد و حوزه علمیه در عرصه فرهنگ یکی است و در هیئت نظارت بر مطبوعات، شورا و ممیزی کتاب و فیلم و تصمیم‎گیری های وزارت نیز از حضور مراجع و علما استفاده کرده‎ایم.

وی با اشاره به برنامه‎های فرهنگی گفت: برنامه‌های فرهنگی متعددی در طول سال در سراسر کشور برگزار می‌شود که جشنواره جشنواره امام رضا (ع) یکی از این برنامه‌ها است و از میلاد حضرت معصومه (س) آغاز می‌شود.

معاون پارلمانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: این جشنواره در 200 نقطه از 80 کشور دنیا برگزار خواهد شد و 500 نفر از بزرگان حوزه‌ و دانشگاه‎ها از داوران این جشنواره هستند.

وی با بیان اینکه اختتامیه این مراسم هم به مناسبت میلاد امام رضا(ع) در مشهد برگزار می‌‎شود، گفت: این جشنواره از 25 مرداد با هدف تبیین سبک زندگی اسلامی و ایجاد همبستگی میان مذاهب اسلامی در قم آغاز می‎شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان