ماهان شبکه ایرانیان

فاکر میبدی خبر داد:

تفسیر نیایشی قرآن با تکیه بر صحیفه سجادیه تدوین می‌شود

گروه حوزه‎های علمیه: عضو هیئت علمی جامعه المصطفی(ص) از تدوین و تالیف تفسیر نیایشی قرآن کریم با تکیه بر صحیفه سجادیه خبر داد.

حجت‎الاسلام والمسلمین محمد فاکر میبدی، در گفت‎وگو با خبرگزاری بین‎المللی قرآن(ایکنا) اظهار کرد: تدوین و تالیف تفسیر نیایشی قرآن کریم گام نخست برای ورود به این عرصه است که بخش‎هایی از آن انجام شده است.

وی ادامه داد: در گام اول کتابی 200 تا 300 صفحه‎ای از آیاتی که توسط صحیفه سجادیه تفسیر می‎شود نوشته و توسط جامعه المصطفی(ص) چاپ خواهد شد تا واکنش‎ها را بگیریم زیرا این کار مسبوق به سابقه نبوده است.

وی اظهار کرد: گام بعدی می‎تواند تفسیر کل قرآن کریم براساس ادعیه و دعا باشد و تفسیر دعایی و نیایشی نیز جزئی از تفاسیر موجود قرار گیرد.

فاکر میبدی در پاسخ به این سؤال که آیا ادعیه به لحاظ سندی حجیت دارد تا بتوان از آن در تفسیر قرآن استفاده کرد تصریح کرد: صحیفه سجادیه معتبر شناخته شده است و می‎توان در گام اول آن را در تفسیر مورد استفاده قرار داد البته اگر بخواهیم وارد ادعیه دیگر شویم باید مقولات سندی آن نیز بررسی شود.

این قرآن‎پژوه بیان کرد: صحیفه سجادیه در نزد شیعیان، زیدیه و برخی از علمای اهل سنت دارای اعتبار است و می‎تواند در این مورد از آنان بهره گرفت ضمن اینکه تفسیر دعایی و نیایشی بیشتر مقولات اخلاقی، اجتماعی و ... را در بردارد.

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی(ص) همچنین از تدوین مقاله قلمرو حجیت خبر واحد در غیر فقه خبر داد و افزود: حجیت خبر واحد در نزد بیشتر علمای مسلمان در حوزه فقهی پذیرفته شده است ولی بنده در صدد بررسی این قلمرو در عرصه غیرفقهی مثلا تفسیر هستم.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان