رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع):

وضعیت دینی جامعه قابل قبول نیست/ استفاده از ظرفیت حوزه برای اصلاح فرهنگ

گروه حوزه‌های علمیه: رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) با بیان اینکه وضعیت دینی و فرهنگی جامعه قابل قبول نیست بر لزوم استفاده از ظرفیت حرم‌های مطهر و حوزه‌های علمیه برای اصلاح فرهنگ تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) آیت‌الله محمدجواد فاضل لنکرانی امروز 25 مرداد در دیدار با اعضای ستاد برگزاری دهه کرامت، با اشاره به خلاهای فرهنگی گفت: ما متولیان فرهنگی مهم و ریشه‌داری در کشور داریم که از آن جمله باید به مسئولان ارشاد و حوزه علمیه و دانشگاه‌ها و... اشاره کرد ولی متاسفانه در حوزه فرهنگ رشد کمی داشته‎ایم.
وی افزود: متاسفانه با این همه انگیزه‎ها و برنامه‎هایی که موجود است  سوال این است که چرا رشد دینی مد نظر را نداریم که از جمله عوامل این مسئله می‌توان به عدم ارتباط دقیق بین ارکان فرهنگی در کشور اشاره کرد.
فاضل لنکرانی اظهارکرد: از نظر مواد تبلیغی در همه زمینه‌ها حرف‎های زیادی برای گفتن داریم و در زمینه‎های اخلاقی بیشترین معارف از مکتب اهل بیت(ع) موجود است و برای حل مشکلات اخلاقی هیچ مکتبی به کمال مکتب اهل بیت(ع) نیست.
وی گفت: مشکل اصلی ما عدم انسجام است و باید تمام تلاش خود را مصروف کنیم که این دهه به این انسجام در جامعه بیافزاید زیرا اگر انسجام نداشته باشیم این تلاش‎ها به جایی نخواهد رسید.
رییس مرکز فقهی ائمه اطهار بیان کرد: دهه کرامت زمان بسیار مناسبی در این زمینه است زیرا سه قطب معنوی قم، مشهد و شیراز در کشور وجود دارد که باید از این ظرفیت عظیم استفاده کرد.
وی افزود: باید از این جمع مبارکی که در کشور در این حوزه ایجاد شده است استفاده کرد زیرا این جمع هم مردمی و هم دولتی است و این جمع‌ها باید استمرار یابد تا نتیجه بیرونی از این پیوند مبارک بگیریم.
فاضل لنکرانی اظهار کرد: خوشبختانه تاثیر انقلاب و نهادهای انقلابی در مردم و حتی کشورهای دیگر بسیار دیده می‌شود ولی هنوز تا حد کمال فاصله دارد و باید در این زمینه از همه ظرفیت‎ها استفاده کرد.
وی گفت: یکی از این ظرفیت‌های مبارک، همین امام زادگان شریف هستند؛ از بدو ورود اشعریون به قم حوزه علمیه در این شهر شکل گرفته است ولی در صد سال اخیر انسجام و شکوه خاصی پیدا کرده است.

استاد حوزه بیان کرد: از زمانی که واقفیه تشکیل شده است، ادعای مهدویت نیز ایجاد شد ولی همین امامزادگان شریف بودند که با روشنگری خود روز به روز بر غنای این حوزه اضافه کردند و در عصر حاضر این حوزه با این انبوه معارف به اوج کار خود رسید.
وضعیت جامعه به لحاظ دینی قابل قبول نیست

رییس مرکز فقهی ائمه اطهار با بیان اینکه فساد، جامعه را خراب می‌کند  و حتی اگر مسئولان ما فساد کنند جامعه را بیشتر در فساد می‌برد تصریح کرد: جدای از این مسئله امروز وضع بازار و جامعه یک وضع قابل قبول دینی نیست.
وی افزود: امروز فساد بزرگی نیز در عالم اسلام وجود دارد که همان داعش است که ورژن جدید طالبان است؛ امروز دشمنان از متن اسلام بر علیه اسلام شورش کردند و داعش را با منحرف کردن مقوله جهاد ایجاد کردند.

وی تاکید کرد: داعش یک انحراف ساده نیست بلکه یک کار سیستماتیک از جهان استکبار است زیرا آنها روزی که موصل را تسخیر کردند همان روز برای کودکان موصلی کتاب‎های جدید درسی آوردند که نشان می دهد برنامه ریزی دقیقی برای این کارها داشتند.
فاضل لنکرانی اظهار کرد: متاسفانه امروز می‌بینیم که دنیا از فضای مجازی برای اشاعه فحشا و فساد و انحرافات استفاده می‎کند ولی ما هنوز به این ظرفیت مسلط نشده‌ایم در حالی که باید از دشمن خود جلوتر باشیم و این جمع ها یعنی تشکل‎های مردمی و ملی برای ما یک موهبت محسوب می‎شود و باید به خوبی از آن استفاده کنیم.
وی گفت: هیچ دورانی از نظر فرهنگی سخت‌تر از این دوران نبوده است و به همین دلیل باید از بقاع متبرکه و حرم‌های اهل بیت(ع) و حوزه ها استفاده کنیم تا مشکلات فرهنگی را پشت سربگذاریم و جوانانمان را حفظ کنیم و باید ارتباط مردم را با امامزادگان مستمر و دنباله دار کنیم.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان