آرکیتایزر۲۰۱۷ ، کدام معماری های ایرانی جایزه بزرگ را بردند؟

اخبار و رویداد: آرکی تایزر (Architizer ‎‎/ A+ AWARDS) مرجع بزرگ برگزاری مسابقات معماری در دنیاست که هر ساله در بیش از یکصد زیر شاخه معماری اعلان فراخوان می کند و هزاران معمار از سراسر دنیا پروژه های خود را برای شرکت در این مسابقه ارسال می کنند و یکی از پر اهمیت ترین مسابقات در حوزه ی معماری می باشد که همه سال نام تعدادی زیادی از معماران ایرانی ...

اخبار و رویداد: آرکی تایزر (Architizer ‎‎/ A+ AWARDS) مرجع بزرگ برگزاری مسابقات معماری در دنیاست که هر ساله در بیش از یکصد زیر شاخه معماری اعلان فراخوان می کند و هزاران معمار از سراسر دنیا پروژه های خود را برای شرکت در این مسابقه ارسال می کنند و یکی از پر اهمیت ترین مسابقات در حوزه ی معماری می باشد که همه سال نام تعدادی زیادی از معماران ایرانی در فهرست برندگان این مسابقه ی پر آوزه جای دارد. در این مطلب از چیدانه می خواهیم شش پروژه از ایران، که به عنوان برندگان گروه‌های مختلف مسابقه جایزه آرکیتایزر 2017 برگزیده شدند را به شما معرفی کنیم پس با ما همراه باشید. 

آرکیتایزر2017

جایزه آرکیتایزر (Architizer A+Awards) ، سالانه در سه شاخه کلی و مجموعا در بیش از یکصد گروه‌ مختلف، توسط وب‌سایت آرکیتایزر برگزار می‌شود و در هر گروه، یک پروژه با انتخاب داوران (Jury Winner) و یک پروژه با انتخاب عمومی و از طریق رای‌گیری اینترنتی (Popular Choice Winner)، به عنوان برنده معرفی می‌شود. در این رقابت که امسال پنجمین دوره خود را پشت سر گذاشت، هشت پروژه از ایران در جمع فینالیست‌های گروه‌های مختلف حضور داشتند که در پایان، همچون دوره گذشته، از این جمع، دو پروژه با انتخاب داوران و انتخاب عمومی، یک پروژه با انتخاب داوران، و سه پروژه با انتخاب عمومی، به عنوان برنده معرفی شدند. 

ساختمان مسکونی روزن

ساختمان مسکونی روزن از شرکت طرح و ساخت ری‌را به معماری معماران برجسته ای چون عباس ریاحی‌فرد، فری‌ناز رضوی نیکو برنده گروه «جزئیات ـ معماری + بتن»، با انتخاب داوران و انتخاب عمومی این دوره مسابقات آرکیتایزر بوده است. پیش تر در مطلب ساختمان مسکونی روزن، طراحی در زمین شیبدار زعفرانیه! جزییات کامل طراحی این ساختمان را با شما در میان گذاشته ایم که با مراجعه به آن می توانید با این پروژه و روند طراحی آن بیشتر آشنا شوید. 

فبریکیت

فبریکیت

پاویون آجری فبریکیت از گروه اداپت توسط تعدادی از معماران جوان و دانشجویان معماری با هدف فعالیت های پژوهشی و نوین در معماری و ساخت شکل گرفت که در گروه «جزئیات ـ معماری + آجر»، با انتخاب داوران و انتخاب عمومی برنده شده است. طراحی پاویون آجری با الهام از طاق های سنتی ایرانی! مطلبی است که پیش تر در چیدانه از روند طراحی این پاویون منتشر شده است با مراجعه به آن می توانید اطلاعات بیشتری در زمینه ی طراحی آن کسب کنید. 

برج مسکونی فرمانیه

برج مسکونی فرمانیه

برج مسکونی فرمانیه به معماری معماران برجسته ای چون فرشاد مهدی‌زاده، محسن مریزاد، رها اشرفی توانست برنده گروه «مسکونی ساخته‌نشده ـ چند واحدی بزرگ (بیش از ده طبقه)»، با انتخاب داوران در این دوره از مسابقات بین المللی آرکیتایزر شود. 

خانه صبا

خانه صبا از دفتر معماری تداوم پویا به معماری معماران برجسته چون سارا کلانتری، رضا صیادیان در گروه «مسکونی ـ چندواحدی میان‌مرتبه (5 تا 15 طبقه)»، با انتخاب عمومی برنده شده است که در مطلب آپارتمان دلباز برای فرهنگ ایرانی در ساختمان صبای تهران! در رابطه با جزییات طراحی آن با شما صحبت کرده ایم که با مراجعه به آن می توانید با روند طراحی ان بیشتر آشنا شوید.

ساختمان اداری سفید

ساختمان اداری سفید از شرکت بهمبر نوین ساز به معماری معماران برجسته همچون فرشاد کازرونی، فرناز بخشی، آذین سلطانی می باشد که برنده گروه «جزئیات ـ معماری + نما»، با انتخاب عمومی شده است. آپارتمان اداری سفید با نمای آلومینیومی خیره کننده در تهران! مطلبی است که پیش تر در چیدانه در رابطه با جزییات طراحی این آپارتمان برگزیده منتشر شده است. 

رستوران‌ زنجیره‌ای پرشیکا

طراحی رستوران زنجیره ای پرشیکا از استودیو آینده به معماری فرشاد غفارزاده برنده گروه «کانسپت‌ ـ معماری + برندینگ»، با انتخاب عمومی در این دوره از مسابقات آرکیتایزر می باشد.

ساختمان مسکونی پنج خانه

موزه مردم‌شناسی زیر پل میرداماد

همچنین دو پروژه دیگر نیز از ایران به مرحله نهایی جایزه آرکیتایزر امسال راه یافته بودند که موفق به کسب جایزه نشدند، این پروزه ها عبارت اند از:

  • ساختمان مسکونی پنج خانه از استودیو آینده (فرشاد غفارزاده)، فینالیست گروه «جزئیات ـ معماری + آجر»
  • موزه مردم‌شناسی زیر پل میرداماد از استودیو معماری کات (مهدی کامبوزیا)، فینالیست گروه «فرهنگی ساخته‌نشده»

برای اطلاع از برندگان در دوره گذشته جایزه آرکیتایزر در سال 2016 می توانید به مطلب 4 پروژه معماری معاصر ایرانی که در دنیا درخشیدند! مراجعه کنید و با برندگان دوره گذشته این مسابقات آشنا شوید. 

تیم چیدانه این پیروزی های بزرگ را به معماران توانمند آن ها و جامعه ی معماران و ملت خوش ذوق ایران تبریک می گوید و آرزو دارد این روند رو به رشد در عرصه ی معماری کشورمان هم چنان ادامه داشته باشد.

منبع: وبسایت آرکیتایزر؛ نویسنده: ثمینا فراهانی ؛ تحریریه چیدانه

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر