معماران معروف ایرانی، دو سبک از دو معمار جوان!

بدون شک یکی از عوامل اصلی آرامش، پیشرفت و رشد اساسی هر فرد محیط است. محیط چه از جنبه فیزیکی و چه از جنبه روانی می‌تواند تأثیرات چشمگیری در میزان کیفیت زندگی هر فردی داشته باشد

بدون شک یکی از عوامل اصلی آرامش، پیشرفت و رشد اساسی هر فرد محیط است. محیط چه از جنبه فیزیکی و چه از جنبه روانی می‌تواند تأثیرات چشمگیری در میزان کیفیت زندگی هر فردی داشته باشد. نقش معماران در ایجاد بالاترین کیفیت زندگی برای افراد به‌مانند نقش هوا برای ادامه زندگی، مؤثر و حیاتی است؛ به همین منظور است که انتخاب معماران متخصص و سازندگان کارآزموده برای ایجاد فضایی باکیفیت باید اولویت هر ساخت و سازی، خواه کلان و خواه کوچک و خرد باشد. معماران برجسته این بار نیز طبق روال گذشته به معرفی دو "طراح ماه" می پردازد تا بتوانید با متخصصین این حوزه، دیدگاه ها و نظراتشان بیش تر آشنا شوید.

معماران معروف ایرانی

چه کسانی هستند؟

آرتور امید آذری 

  • فارغ‌التحصیل از دانشگاه هنرهای زیبا و پژوهشگر دوره تخصصی دکتری معماری
  • مدیر و موسس دفتر معماری AOA  
  • موفق به کسب جوایز متعدد معماری در مسابقات معتبر داخلی و خارجی

ایمان شفیعی

  • فارغ‌التحصیل معماری از دانشگاه سوره تهران 
  • مدیر و موسس دفتر معماری شفیعی
  • موفق به کسب جوایز متعدد معماری در مسابقات معتبر داخلی و خارجی

پروژه های آرتور امید آذری

پروژه های آرتور امید آذری

سبک کاریشان چیست؟

آرتور امید آذری : معماری ایرانی، با مفاهیم و اصول ماندگار خویش همواره منبع الهام، تولید ایده و ذهنیت طراحی‌ های آرتور امید آذری است. تلفیق جانمایه و هویت معماری ایرانی و روش‌های نوین در طراحی و ساخت برای معاصر سازی بستر معماری همواره مدنظر بوده است.

ایمان شفیعی : آنچه من در کار خود به دنبال آن هستم تولید معماری به‌ عنوان عاملی پیونددهنده است. معماری‌ ای که همواره تلاش می‌ کند تا در میانه عوامل مختلف و بعضا متضاد جای گیرد؛ مابین زمینه و ابژه، مابین فرد و جامعه، مابین درون و بیرون؛ بنابراین معماری برای من یک مدیوم ارتباطی است و از این حیث می‌ تواند نقش مهمی را در تولید ساختارهای فرهنگی- اجتماعی ایفا کند. برای رسیدن به این نقش، تلاش می‌ کنم تا از تصورات از پیش پنداشته شده اجتناب کرده و روش‌ هایی را توسعه دهم که از پژوهش در باب ساختارهای سازمان دهنده منتج می‌ شوند.

چه دیدگاهی نسبت به معماری دارند؟

پروژه های آرتور امید آذری

پروژه های آرتور امید آذری

آرتور امید آذری : ساده گرایی همراه با معناگرایی به غنای فضای معماری می‌انجامد. نور، سایه، رنگ و بافت می‌توانند حرکت، سیّالیت و پویایی آفریده و به فضا نیز حیات و سرزندگی اعطا کنند. در این راستا استفاده از عناصر دیرینه‌ای مانند آب، گیاه و زمزمه پرندگان نیز مؤثر است.

ایمان شفیعی : به اعتقاد من، معماری یک مسئله فرهنگی است؛ بنابراین معمار به‌ عنوان کنشگری که بر مناسبات فرهنگی و اجتماعی جامعه خود اثر می‌گذارد باید دارای ویژگی‌هایی چون خودآگاهی، پرسش گری و توجه ویژه به وجه انتقادی در آثارش باشد. این ویژگی‌ ها به‌ خصوص در آغاز هزاره سوم و تغییر و تحولات جهانی نمود بارزتری پیدا کرده است. معماری معاصر یک معماری پیوسته و هتروژن است که دائما به تولید گفتمان‌ های تازه دست می‌ زند. از این حیث معماری یک مسئله کلان است که می‌ باید در هر مقیاسی آزمایش شود و تلاش کند تا به مسئله خود پاسخ دهد؛ از تولید یک ابژه تا معماری داخلی و از معماری یک ساختمان تا معماری یک شهر. 

اگر تمایل دارید پروژه خود را در بخش پروژه های برجسته چیدانه با نام خودتان ثبت کنید کافی است، عکس پروژه و مشخصات خود را به تلگرام چیدانه 09035550148 ارسال نمایید. اهالی فن چیدانه مکانی است که معماران و متخصصان حوزه ساخت و دکوراسیون داخلی می توانند عضو شده و پروژه های خود را به نمایش بگذارند. اگر شما هم صاحب کسب و کاری در این زمینه هستید، هر چه زودتر دست به کار شوید و پروژه ی خود را با مردم ایران به اشتراک بگذارید.

منبع : مجله منزل ؛ نویسنده : ثمین فراهانی

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان