آیت‎الله العظمی مکارم شیرازی:

کمک به دیگران در طواف نیز توصیه شده است/ جامعیت؛ مهم‌ترین ویژگی اسلام

گروه حوزه‎های علمیه: آیت‎الله‎ العظمی ناصر مکارم شیرازی از مراجع عظام تقلید، با اشاره به اینکه کمک به محرومان سبب حفظ کشور از آسیب‌ها می‌شود، گفت: اسلام دین جامعی است و حتی کمک به دیگران در طواف را هم توصیه کرده است.

به گزارش خبرگزاری بین‎المللی قرآن(ایکنا) این مرجع تقلید روز پنجشنبه 16 مهر در نخستین همایش خیر جمعی و مشارکت در توسعه رفاه اجتماعی، در مدرسه امام موسی کاظم(ع)، بیان کرد: یکی از امتیازات اسلام، جامعیت است؛ یعنی برای هر کاری برنامه دارد؛ پیامبر اکرم فرمودند که اگر دیدید که مانع در سرراه مومنین قرار دارد، وظیفه داریم آن مانع را کنار بزنیم.

کمک حتی در طواف

آیت‎الله مکارم شیرازی بیان کرد: اسلام هیچگاه قشر معلول و از کار افتاده را فراموش نمی‎کند؛ حدیثی از امام صادق(ع) در این رابطه بیان شده است که حضرت به یکی از یاران خود فرمودند که اگر در طواف نیز کسی از تو درخواست کمکی کرد باید طواف را رها کرده و به او کمک کنید.

وی گفت: یکی از مهم‎ترین کارهایی که دولت و ملت باید یکدیگر را پوشش دهند، همین فعالیت‎های بهزیستی است؛ این کار خیر باقی خواهد ماند زیرا آنچه می‎فرستیم، از سوی خداوند پاداشش منظور خواهد شد.

وی افزود: برنامه‎های بهزیستی باید در چند حوزه باشد؛ مرحله اول، پیشگیری است که باید تلاش کنیم که معلول و فقیر و ناتوانی در جامعه نباشد؛ مرحله دوم همین گروه هستند که باید این افراد را تامین کنند زیرا اصلا مشخص نیست که آینده ما نیز چه خواهد شد و شاید روزی ناتوان شدیم.

این مرجع تقلید بیان کرد: مرحله سوم بهسازی و آوردن این قشر به جمع مردم جامعه است که باید از زیرپوشش بهزیستی خارج شوند و به سوی جامعه بازگردند و فعالیت عادی خود را دنبال کنند.

وی گفت: کارهای خیر موجب دفع بلا از فرد و اجتماع خواهد شد و بدانید که افراد خیر دارای فرزندان سعادتمندی خواهند شد زیرا خداوند این افراد را تنها نمی‎گذارد و جایزه این پدر خوب را به فرزندان می‎دهند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان