مراسم بزرگداشت اولین سال ارتحال آیت‌الله مهدوی کنی برگزار شد

گروه حوزه‎های علمیه: مراسم بزرگداشت اولین سالگرد ارتحال آیت‌الله محمدرضا مهدوی کنی رئیس فقید مجلس خبرگان رهبری با حضور اقشار مختلف مردم سه‌شنبه شب در مسجد اعظم قم برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‎المللی قرآن(ایکنا) در این مراسم که سه‌شنبه شب، 14 مهر، برگزار شد آیت‌الله العظمی نوری همدانی و آیت‌الله العظمی شبیری زنجانی از مراجع عظام تقلید، آیت‌الله هاشمی شاهرودی، آیت‌الله ابراهیم امینی، آیت‌الله گرامی، آیت‌الله سیداحمد خاتمی، آیت‌الله خرازی، آیت‌الله محفوظی، آیت‌الله هادوی‌تهرانی، حجت‌الاسلام والمسلمین علی خمینی، نمایندگان بیوت مراجع تقلید، اعضای مجلس خبرگان رهبری، اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و همچنین اقشار مختلف مردم حضور داشتند.

آیت‌الله محمد امامی کاشانی عضو مجلس خبرگان رهبری دراین مراسم از آیت‌الله مهدوی کنی به عنوان عالمی بزرگ، حکیم، عارف، متکلم و سیاستمدار صادق یاد کرد و گفت: ایشان یک سیاستمدار صدیق و باصفا بود و هیچ‌گاه در طول بیش از 50 سال رفاقت، تهمت، غیبت و حرف خارج از چارچوبی از ایشان مشاهده نکردم.

وی ادامه داد: صفای قلب نخستین پایه عرفان و قطب تمام ارزش‌های اخلاقی است و اگر زندگی نامه علما و عرفا را بخوانیم متوجه می‌شویم که همگی با کمک این ویژگی به مقامات بالای عرفانی رسیدند.

وی با بیان اینکه اخلاص عامل موفقیت آیت‌الله مهدوی کنی بود گفت: فضایل ایشان به طور فهرست‌وار در پیام تسلیت مقام معظم رهبری آمده است و علت برجستگی شخصیت معنوی، سیاسی، حوزوی و دانشگاهی ایشان اخلاصش بود.

آیت‌الله امامی‌کاشانی در پایان بیان کرد: جوانی که می‌خواهد درس بخواند باید به نیت خدمت به دین داشته باشد تا اهل بیت کمکش کنند وگرنه حتی اگر به مدارج بالای علمی برسد فقط عزت دنیا نصیبش می‌شود و در آخرت بی‌بهره خواهد ماند.

آیت الله مهدوی کنی 14 خرداد سال 1393، پس از بازگشت از مراسم سالگرد ارتحال حضرت امام(ره)، در منزل دچار عارضه قلبی شد و به کما رفت و در مهرماه همان سال به ملکوت اعلی پیوست.

آیت‌الله محمدرضا مهدوی کنی در سال 1310 در کن، حومه تهران به دنیا آمد، دبیرکلی جامعه روحانیت مبارز، ریاست مجلس خبرگان رهبری و ریاست حوزه علمیه مروی و دانشگاه امام صادق(ع) از جمله مسئولیت های ایشان بود.

وی استاد درس اخلاق اسلامی پیش از انقلاب اسلامی و از روحانیون مخالف حکومت پهلوی بود و پس از انقلاب یکی از پنج روحانی بود که هستهٔ اصلی شورای انقلاب را تشکیل داد.

وی پس از آن به عنوان وزیر کشور و کفیل نخست وزیری پس از ترور شهیدان رجایی و باهنر به انجام خدمت در نظام مقدس جمهوری اسلامی پرداخت.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان