«نفس و روح در فلسفه و آیات و روایات» منتشر شد

گروه اندیشه: کتاب «نفس و روح در فلسفه و آیات و روایات» از سوی انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی روانه بازار نشر شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) به نقل از انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، کتاب «نفس و روح در فلسفه و آیات و روایات» که به قلم حسن معلمی به نگارش درآمده، توسط انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی به طبع رسیده است. در این اثر بررسی نفس و روح در فلسفه و آیات و روایات به صورت یک‌جا و منسجم صورت نگرفته است، در صورتی که لازم و ضروری است؛ زیرا در پرتو آیات و روایات نقاط قوت و ضعف کار فلسفی در باب نفس روشن و تکمیل می‌شود.
در این اثر با استفاده از نگاه عقلی به نفس و روح، تفسیر آیات و روایات دقیق‌تر و عمیق‌تر انجام می‌شود. همچنین روش بحث ترکیبی است از روش نقلی در باب روایات و عقلی در باب مطالب فلسفی و از تحلیلی عقلی در جمع‌بندی مطالب استفاده شده و روش جمع‌آوری اطلاعات نیز کتابخانه‌ای است.
این کتاب در چهار فصل با عناوین «حقیقت نفس در فلسفه اسلامی و آیات و روایات»، «تجرد، حرکت و تکامل و اقسام و قوا و درجات نفس در فلسفه و آیات و روایات»، «حدوث نفس در فلسفه و آیات و روایات» و نفس و معاد در فلسفه و آیات و روایات به نگارش درآمده است.
کتاب «نفس و روح در فلسفه و آیات و روایات» به قلم حسن معلمی با شمارگان 300 نسخه و با قیمت 38 هزار تومان منتشر شده است.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر